فرآیند آماده شدن برای شروع کسب و کار یا بیزنس جدید

آموزش آماده شدن برای شروع کسب و کار یا بیزنس جدید
  • با مطالعه این مقاله خود را برای شروع تجارت آماده کنید. بیاموزید که چگونه می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید، چگونه خود را برای شروع یک تجارت جدید آماده کنید، چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در کشور یا استان خود مشاوره و پشتیبانی پیدا کنید.

    با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود:

    1. ایده کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید

    2. مشتریان و رقبای خود را تعریف کنید

    3. طرح کسب و کار خود را توسعه دهید

    4. ریسک را بشناسید

    5. ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید

    6. تأیید کنید که نام کسب و کار شما در دسترس است

    7. برای ABN درخواست دهید و نام کسب و کار خود را ثبت کنید

    8. دامنه وب سایت خود را ثبت کنید

    9. مشاوره و پشتیبانی پیدا کنید

    در صورتیکه شما آماده راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، خریدن یک کسب‌وکار مستقر یا تبدیل سرگرمی‌تان به یک کسب‌وکار باشید، باید خود را برای هر چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید آماده کنید.

    قبل از شروع به کار در سرمایه گذاری جدید خود، توصیه می کنیم برای کمک به توسعه کسب و کار خود، کمی زمان بگذارید و زمینه های کلیدی زیر را در نظر بگیرید.

    شروع کسب و کار

    1. ایده کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید

    اولین گام این فرآیند انجام تحقیقات و تجزیه و تحلیل برای تعیین این مورد است که آیا ایده کسب و کار شما دارای پتانسیل است یا خیر و آیا شما بهترین فرد برای ایجاد آن هستید یا خیر.

    برخی از سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

    • آیا نیازی به محصول یا خدمات شما وجود دارد؟
    • آیا تمایلی به محصول یا خدمات شما وجود دارد؟
    • چه کسی محصول یا خدمات را خریداری خواهد کرد؟
    • توسعه ایده شما چقدر سخت خواهد بود؟
    • آیا ایده شما از نظر مالی قابل قبول است؟
    • چگونه از ایده خود محافظت خواهید کرد؟
    • رقبای شما چه کسانی هستند؟
    مقاله پیشنهادی:   5 روش کاربردی برای ارزش گذاری سهام

    شما باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید. راه اندازی یک کسب و کار فقط این نیست که برای خودتان کار کنید. همچنین به معنای داشتن مهارت های لازم برای رشد و موفقیت است. این مهم است که در نظر داشته باشید که آیا واقعاً درک می کنید که چه چیزی درگیر است و آیا برای اداره یک تجارت مناسب هستید یا خیر.

    از خودت بپرس:

    • چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید؟
    • آیا برای راه اندازی و شروع کسب و کار خود مهارت دارید یا باید برون سپاری کنید؟
    • اهداف تجاری و شخصی شما چیست؟
    • برای موفقیت کسب و کار خود باید چه درآمدی کسب کنید؟
    • آیا توانایی مالی و زمان لازم برای شروع و راه اندازی کسب و کار خود را دارید؟

    2. مشتریان و رقبای خود را تعریف کنید

    تحقیقات بازار را انجام دهید تا به شما در درک مشتریان، رقابت و بازارتان کمک کند. در مورد عادات، نیازهای مشتری و محل قرارگیری آنها تحقیق کنید. تجزیه و تحلیل کنید که رقبای شما چه کسانی هستند، کجا هستند و چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند.

    از طریق این تحقیق خواهید فهمید:

    • مشتریان شما، نیازها و الگوهای خرید شما چه کسانی هستند
    • رقبای شما چه کسانی هستند،
    • چه چیزی می فروشند و به چه قیمتی، چگونه می توانید بیزنس، محصول یا خدمات خود را بهبود بخشید تا رقابتی تر شوید.

    هنگامی که تحقیق خود را انجام می دهید،ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    • خواسته ها و انتظارات مشتری شما چیست؟
    • مشتریان شما کجا هستند؟
    • چگونه و از کجا بازاریابی را دریافت می کنند؟
    • رقبای شما چه کسانی هستند؟
    • چه چیزی را می فروشند و به چه قیمتی؟
    • چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می کنند؟
    مقاله پیشنهادی:   آشنایی با تقسیم‌بندی بازار، انواع و مراحل مختلف آن

    شما باید بیاموزید که چگونه یک نمایه یا پرسونای مشتری ایجاد کنید تا به درک مشتریان شما کمک کند.

    3. طرح کسب و کار خود را توسعه دهید

    بخش مهمی از شروع کسب و کار شما، توسعه طرح کسب و کار است. این مورد شامل جنبه های عملیاتی، مالی و بازاریابی کسب و کار شما می شود. اگر به دنبال وام، درخواست برای کمک مالی تجاری یا پیشنهاد سرمایه گذاران هستید، یک طرح تجاری برای شما اهمیت خواهد داشت. وام دهندگان و سرمایه گذاران می خواهند پتانسیل واقعی ایده کسب و کار شما را ببینند. این طرح همچنین می تواند به شما در شناسایی اهداف و توسعه استراتژی هایی برای دستیابی به آنها کمک کند.

    از الگوهای برنامه ریزی کسب و کار ما برای کمک به آماده سازی برنامه خود استفاده کنید. برای کمک به تهیه طرح شما به یاد داشته باشید که طرح کسب و کار یک سند زنده است. شما باید به طور مرتب آن را مرور کنید تا اهداف خود را به خود یادآوری کنید و زمانی که برنامه ها تغییر می کنند آن را اصلاح کنید.

    4. ریسک کسب و کار تان را بشناسید

    در حالی که راه اندازی بیزنس شما می تواند زمان هیجان انگیزی باشد، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید از کسب و کار آینده خود در مواقع بحران یا تغییر محافظت کنید. برای آماده سازی و محافظت از خود در برابر خطرات احتمالی، یک برنامه مدیریت اضطراری و جانشینی ایجاد کنید. در نظر بگیرید که چه کاری انجام می دهید: در طول یک بلای طبیعی اگر دیگر نمی توانستید بیزنس خود را اداره کنید یا اگر بازنشسته شوید در هنگام اختلال در فناوری با این چالش مواجه خواهید شد.

    5. ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید

    اکنون که درک بیشتری از کسب و کار، محصول و مشتریان خود دارید، باید کسب و کار خود را ثبت کنید و در مورد ساختار کسب و کار خود تصمیم بگیرید. ساختار کسب و کاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. ساختار کسب و کار شما به روشی که کسب و کار خود را اداره خواهید کرد اشاره دارد. شما همچنین می توانید ساختار کسب و کار خود را با رشد کسب و کار خود تغییر دهید.

    مقاله پیشنهادی:   اختیار متعارف و غیرمتعارف تفاوت ها و شباهت ها

    انواع ساختارهای تجاری عبارتند از:

    معامله گر انحصاری: فردی که به تنهایی معامله می کند.

    شراکت: گروه یا انجمنی از افراد که یک تجارت را با هم اداره می کنند و درآمد یا زیان را بین خود تقسیم می کنند.

    شرکت: شخص حقوقی است که توسط مدیران آن اداره می شود و متعلق به سهامداران است.

    تراست: نهادی که دارایی یا درآمد را به نفع دیگران در اختیار دارد.

    آیا شما مطمئن نیستید که آماده اید؟ راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست.

    اگر به این نقطه رسیدید و احساس خستگی کردید، در مورد اینکه برای راه اندازی یک کسب و کار نیازی به صحبت کردن با یک مشاور تجاری مناسب ندارید، تجدید نظر کنید.

    فرآیند آماده شدن برای شروع کسب و کار یا بیزنس جدید

    6. نام خود را تایید کنید

    نام تجاری الزامی است. نام کسب و کار شما نامی است که تحت آن کسب و کار خود را اداره می کنید.

    ثبت برند و انجام صحیح و حرفه‌ای مراحل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل و دلایل مهم دیگری که در ادامه به تمامی آنها اشاره نموده‌ایم شاهد رشد روز افزون متقاضیان آن هستیم.

    به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری دارد و به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما متقاضیان گرامی، در این نوشته بصورت کاملاً ساده و البته جامع و کامل، تمام مراحل لازم برای ثبت لوگو و برند را در ۷ گام ساده شرح داده‌ایم.

    مراحل ثبت برند

    1. دریافت مشاوره حرفه‌ای و رایگان
    2.  استعلام برند قبل از ثبت
    3. تهیه مدارک لازم
    4. ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و سپس اخذ گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی
    5. تنظیم صحیح و ثبت اظهارنامه برند
    6. بررسی اظهارنامه برند توسط کارشناسان اداره علامت
    7. یک نوبت مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ۱۰ ساله برند

    جهت مشاوره با گروه متیس در رابطه با شروع کسب و کار و بیزنس خودتان می توانید از طریق پشتیبان های آنلاین درخواست خود را مطرح فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    فاطمه حسین زاده

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: