کسب و کار های اینترنتی (ویدئوی آنلاین و محصولات اطلاعاتی)

کسب و کار اینترنتی
  • کسب و کار های اینترنتی (ویدئوی آنلاین)

    کسب و کار های اینترنتی: آیا اخیرا یک ویدئویی را در یوتیوب یا آپارات دیده­ اید؟ این موضوع کاملا طبیعی می­ باشد که شما در این سایت­ها یک سری ویدئوهایی را بازدید کرده باشید. سایت یوتیوب یکی از محبوب­ترین وبسایت­های موجود در سطح جهانی است که در آن هر روز بیش از 2 میلیارد نفر صدها ساعت ویدئو را می­بینند.

    شما از این ویژگی یوتیوب می­توانید برای درآمدزایی استفاده کنید. هدف شما نباید درست کردن ویدئوهای وایرال باشد، بلکه هدف اصلی شما باید عبارت از دیده شدن این ویدئو در سطح جهانی و توسط میلیون­ها نفر باشد.

    به منظور اینکه بازدیدهای صورت گرفته از ویدئوی شما به صورت مداوم افزایش پیدا کند، باید از یک استراتژی ثابتی استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید عبارت از درست کردن مضامین مفید می­باشد؛ این مضامین باید سرگرم کننده باشند تا مخاطبان یک تمایلی نسبت به تماشای آن داشته باشند. روش­های مختلفی برای انجام دادن این کار وجود دارد. روش­های خاصی که شما می­توانید مورد استفاده قرار دهید از روشهای مربوط به ضبط ویدئو تا روشهای صداگذاری بر روی آن متغیر می­باشد؛ در واقع هیچ محدودیتی در این کسب و کار ندارید.

    مقاله پیشنهادی:   مطالعه بازار در طرح توجیهی محصول جدید

    درآمد این کسب و کار آنلاین از طریق تبلیغات صورت می­گیرد. اولین کاری که باید انجام دهید عبارت از ایجاد کردن یک حساب کاربری یوتیوب و آپلود کردن ویدئو می­باشد. بعد از این مرحله و از طریق تنظیمات یوتیوب خودتان می­توانید اقدام به درآمدزایی کنید. معمولا خود گوگل یک سری AdSense های کوتاهی را بر روی ویدئوی شما می­گذارد؛ در صورتیکه یک ویدئوی خاصی را در یوتیوب ببینید، حتما این تبلیغات را خواهید دید. در صورتیکه بازدیدکنندگان از ویدئوی شما بر روی این تبلیغات کلیک کنند، شما درآمد خواهید داشت.

    ویدئوی آنلاین

    کسب و کار های مبتنی بر ویدئو های آموزشی

    درآمد زایی از اسپانسر ها

    یک فرصت بالقوه دیگری که برای کسب درآمد از طریق کانال یوتیوب وجود دارد، عبارت از ایجاد درآمد از طریق اسپانسرها می­باشد. شرکت­ها و دنبال­کنندگان زیادی وجود دارند که در قبال آورده شدن اسم محصولات و خدماتشان در محصولات شما حاضرند یک پولی را به شما پرداخت کنند.

    یک سری از روش­هایی که برای تولید کردن یک ویدئوی جذاب (بدون هیچ گونه نیاز به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت) وجود دارند، عبارتند از:

    1. شما می­توانید از گوشی هوشمند خودتان یا یک دوربین فیلم برداری کوچکی استفاده کنید. باید دقت کنید که روشنایی موجود باید مناسب باشد تا موارد موجود در ویدئوی شما شفاف و به راحتی قابل مشاهده باشند.
    2. صداها باید دارای کیفیت مناسبی باشند. نباید صدای تهویه هوا، صداهای ساخت و ساز و سایر صداهای مزاحم در ویدئوی شما وجود داشته باشند.
    3. از یک نرم­افزار ویرایشی ساده­ای همانند iMovie استفاده کنید تا عناوین را در شروع فیلم قرار دهید و هر نوع اشتباه صورت گرفته را اصلاح کنید.
    مقاله پیشنهادی:   اختیار متعارف و غیرمتعارف تفاوت ها و شباهت ها

    یک نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید عبارت از این است که ویدئوی شما می­تواند ساده باشد و هیچ نیازی به ضبط کردن یک ویدئوی ماهرانه ندارید. تنها باید بر روی درست کردن یک مضمون مناسب، سرگرم کننده و جالب توجه تمرکز کنید. باید مخاطبان شما متوجه این نکته شوند که شما در حال حاضر مشغول کسب و کار ویدئویی هستید.

    درآمدزایی از یوتیوب youtube.com

    علاوه بر درآمدی که از طریق ویدئوهای یوتیوب دریافت میکنید، می­توانید از کانال یوتیوب خودتان برای افزایش دادن ترافیک وب سایت خودتان استفاده کنید تا بازدید کنندگان بتوانند بازدیدهای صورت گرفته بر روی ویدئوی شما را ببینند، بر روی تبلیغات موجود در وبسایت شما کلیک کنند یا حتی عضو لیست مشترک ایمیل شما شوند؛ در این صورت شما از طریق لیست ایمیل خودتان قادر خواهید بود فروش­های زیادی داشته باشید.

    نقاط قوت:

    • شما می توانید از گوشی هوشمند خودتان یا کامپیوتر استفاده کنید
    • این روش در حوزه­های مختلفی کاربرد دارد

    نقاط ضعف:

    • درست کردن و پست کردن ویدئوها می­تواند زمان­بر باشد
    • دستیابی به درآمد می­تواند زمان بر باشد.

    محصولات اطلاعاتی

    کسب و کار های مبتنی بر ویدئو های آموزشی

    کسب و کار های مبتنی بر ویدئو های آموزشی

    زمانیکه شما یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد، این کسب و کار مربوط به فرش محصولات فیزیکی نخواهد بود. در واقع محصولات اطلاعاتی دیجیتال یک از آسانترین و سریع­ترین روش­ها برای کسب درآمد می­باشد.

    هیچ محدودیتی برای ایجاد محصولات اطلاعاتی وجود ندارد، ولی برخی از محبوب­ترین فرمت­ها عبارتند از:

    • صوتی: یک کنفرانس تلفنی، مصاحبه، دوره ضبط شده یا هر محصول صوتی دیگر
    • ویدئو: یک وبینار (webinar) یا مصاحبه ضبط شده
    • متن: یک کتاب دیجیتالی، یک کتابچه راهنما در مورد موضوعات مختلف، یک راهنمای سفر
    مقاله پیشنهادی:   سازمان بورس از دیروز تا امروز

    شما در هر یک از این حوزه­ها می­توانید خلاقیت مناسبی داشته باشید و در انواع و فرمت­های مختلف یک سری موارد جالب توجه و مفیدی بسازید.

    روش مورد استفاده شما هیچ نوع تاثیری بر روی پروسه درآمدزایی مستمرتان نخواهد گذاشت؛ شما در حین خواب هم می­توانید درآمد کسب کنید، چرا که شما  محصولاتتان را به منظور فروش در وبسات خودتان قرار می دهید و یک مشتری در طول روز یا شب و به صورت اتوماتیک­وار می­تواند آن را خرید کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید عبارت از چک کردن فروش­ها به صورت دوره­ای می­باشد تا بتوانید یک چشم­انداز مناسبی در مورد محصولاتی داشته باشید که بهتر به فروش می رسند و مشتریان زیادتری دارند.

    مشاغل اینترنتی نقاط قوت و ضعف

    مشاغل اینترنتی نقاط قوت و ضعف

    نقاط قوت:

    • بعد از قرار گرفتن محصولتان در بازار می­توانید درآمد مستمر و بی­وقفه­ای را داشته باشید.
    • این کسب و کار م­ تواند یک روش سریعی برای دستیابی به درآمد باشد.

    نقاط ضعف:

    • ایجاد کردن یک محصول به کار و صرف زمان نیاز دارد
    • شاید در مراحل اولیه مجبور باشید یک مقدار از پول خودتان را در این کسب و کار سرمایه­گذاری کنید.

     

    راه اندازی کسب و کار تولید روغن از کنجد

    گزارش امکان سنجی تولید روغن کنجد

    چند راهکار ساده برای افزایش فروش فروشگاه ها

    مشاوره شروع کسب و کار جدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: