اصول حیاتی راه اندازی یک کسب و کار موفق

اصول کسب و کار
  • اصول حیاتی کسب و کار:بالا بودن نرخ بیکاری در کشور و تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار موجب شکل گرفتن یک سوال در ذهن افراد جویای کار شده است، برای راه اندازی کسب و کار چه مراحلی را باید طی کرد و نسبت به چه اصولی برنامه ها را به طور منسجم طرح ریزی کرد؟

    سعی کنید برای برنامه ها و طرح های خود حتما به  اصول حیاتی کسب و کار  که در ادامه توسط گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان ارائه می شود جامعه عمل بپوشانید.

    کسب و کار

    اصل 1: طرح کارآفرینی

    سعی کنید افکارتان را با هدف توسعه و متناسب با توانایی هایتان بسازید. افکار بزرگ همانند موتور محرکه موجب می شود از حالت سکون خارج شوید وبرای دست یابی به اهدافتان بیش از پیش تلاش کنید. تا به حال فکر کرده اید چرا برخی از کسب وکارها علی رغم فعالیت چندین ساله در یک بخش، کماکان کوچک مانده اند؟ اولین دلیل آن این است که هدف صاحبان کسب و کار فقط و فقط کسب درآمد بوده است.

    مقاله پیشنهادی:   سرمایه گذاری در شرکت نوپا ومراحل مختلف آن

    آیا هدف شما از ایجاد کسب و کار صرفا کسب درآمد است؟

    اگر هدفتان فقط کسب درآمد نیست پس سعی کنید برای کسب وکارتان دورنمایی والا را تصور کنید. سعی کنید با کسب درآمد از کسب وکارتان بخشی از آن را برای توسعه کسب وکارتان را سرمایه گذاری کنید. گروه مشاوران خبره کسب وکار ایرانیان پیشنهاد می کند که آینده ای بزرگرا برای کسب وکارتان ترسیم کنید و برای رسیدن به آرمان های تصور شده تلاش کنید.

    ازکجا شروع کنم

    از کجا شروع کنیم؟

    کوچک شروع کنید: باتوجه به محدودیت های (سرمایه، تجربه، روابط تجاری و…)که پیش روی شما می باشد تمرکز خودتان رابر روی بازارهای کوچک قرار دهید. این کار باعث می شود مارک تجاریتان را برندسازی کنید، کسب اعتبار کنید و به روابط تجاری گسترده ای دست یابید.

     لازمه رشد سریع در کسب و کار؟

    گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان معتقد است که رعایت انتخاب دورنمای مشخص و شروع از حداقل ها زمینه رشد سریع کسب وکار را فراهم آورده است وبرای ثبات این رشد، صاحبان کسب و کار باید از حلقه مکمل یعنی منابع دیگران نیز استفاده نمایند. دلیل بر این مدعا رشد روزافزون راهبردهای مانند: Franchise(کسب و کارهای زنجیره ای)،Licensing(تولید تحت لیسانس)،Acquisition(خرید شرکتهای کوچک با قابلیت رشد بالا)،Joint-Venture(سرمایه گذاری مشترک) و … است.

    اصل 2: تمرکز

    سعی کنید برای پاسخ دادن به نیاز بازار هدف کسب و کارتان نیاز سنجی کنید و با در نظر گرفتن علایق و سلایق مشتریان خود متناسب به محدودیت منابع خود تمرکز داشته باشید و مسیر حرکت کسب و کارتان را تخصص گرایی معطوف نمائید زیرا تخصص گرایی در کسب وکار به عنوان راهکار نجات کسب و کارها در فضای رقابتی اقتصاد است. مدل بسیاری از کسب و کارهای موفق امروزی دنیا بر این اساس استوار است و البته این نوع از کسب و کارها نیز نهایت ارزش افزوده را نصیب خود می کنند.

    مقاله پیشنهادی:   کاربرد قرارداد اختیار معامله

    اصل 3: نوآوری

    بسیاری از صاحبان کسب وکارها دارای خلاقیت هستند اما از تبدیل کردن آن به نوآوری عاجزاند. گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان همراه با صاحبان کسب و کار بر این باور است که تورآوری در فرآیند تولید لازمه رشد کسب و کار در ورود به بازار رقابتی است.

    نوآوری در کسب و کار

    نورآوری پویا یا ایستا؟

    عمده ترین مشکل کسب وکارهای کشور کپی برداری از نورآوری سایر کسب وکارهای داخل و خارج از کشور است. نورآوری ایستا جز شکست در فضای رقابتی چیزی را برای کسب و کار و صاحبان آن به ارمغان نخواهد آورد. گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان معتقد است که اگر می خواهید در فضای رقابتی اقتصاد دوام بیاورید باید صاحب نورآوری پویا در کسب وکارتان باشید زیرا نورآوری پویا مانع از افول کسب و کار میشود و به روند رشد کسب وکار سرعت می بخشد.

    اگر میخواهید کسب کار تازه ای راه اندازی کنید یا اینکه کسب و کار کوچکتان را توسعه دهید با گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان همراه شوید. ما همراه شما هستیم تا کسب وکارتان را متفاوت، دارای هدف، منسجم، سریع و موفق کنیم.

    مقاله پیشنهادی:   تحقیقات بازار در دیجیتال مارکتینگ

    چه مراحلی را برای راه اندازی کسب و کار باید طی کنیم؟

    اول برنامه ریزی کنید

    به جای اینکه فقط فکر کنید بفروشید ، به پیداکردن راه حل ها بی اندیشید. هرگاه موفق شدید در کسب و کار موردنظر مشکلات دیگران را حل کنید در جذب مشتری موفق خواهید شد.

    دوم سرمایه ِگذاری کنید

    به گفته ها و یافته های دیگران با جان دل گوش دهید و افکار بکر آن ها را در روند ایجاد کسب و کار خود به کار ببرید. از قدرت صداقت اطرافیان خود در ارتباط با کسب و کارتان استفاده کنید و هرگز از آن ها غافل نشوید.

    سوم استخدام نیروی مورد نیاز

    برای اینکه کسب و کار خود را رونق ببخشید، باید مسئولیت ها را تقسیم بندی کنید و به افراد دیگر واگذار کنید برای انجام این کار شما به نیروی کار خلاق و پویا نیازمندید

    چهارم قیمت گذاری کنید
    پنجم تبلیغات کنید

    در هنگام راه اندازی کسب وکار باید هزینه های آن را مورد توجه قراردهید برای دیده شدن تبلیغات کنید. توجه کنید که تبلیغات برای کسب وکار شما هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

    ششم زمان کسب وکارتان را مدیریت کنید

    برای موفقیت در کسب و کارتان کمتر حرف بزنید وبیشتر شنونده خوبی باشید نسبت به کسب و کارتان مغرور باشید و نسبت به انجام دادن آن شاد باشید. برای مشتریان خود در دسترس باشید و کوتاهترین زمان ممکن خدمات رسانی کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: