معرفی چند ایده کسب و کار اینترنتی (کسب و کار آنلاین)

ایده کسب و کار جدید
  • معرفی تعدادی از کسب و کارهای اینترنتی که همین الان میتوانید شروع کنید

    کسب و کار اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین

    در دنیای امروزی این امکان برای هر فردی ایجاد شده است که بتواند یک کسب و کار آنلاین را برای خودش ایجاد کند. اینترنت نه تنها منجر به تسهیل در انجام برخی از کسب و کارها شده است، بلکه همچنین یک سری اختیارات (options) جدیدی را هم ایجاد کرده است. در ادامه یک لیستی از کسب و کارهای اینترنتی رایج، محبوب و دارای سودآوری بالقوه بیان شده است.

    حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که هر چند این اختیارات یک سری روش های دائمی برای یک زندگی می­باشند، ولی این موارد به صورت اتوماتیک وار صورت نمی­گیرند. موفقیت کسب و کار اینترنتی همانند سایر ایده­های مربوط به کسب و کار خانگی به تصمیماتی بستگی دارد که شما بتوانید آن را به صورت دائمی دنبال کنید، به آن دست پیدا کنید، برنامه ریزی مناسبی در مورد آن داشته باشید و این برنامه تان را اجرا کنید.

    کسب و کار اینترنتی طراحی وب

    کسب و کار آنلاین

    معرفی تعدادی ایده درآمد زا که به صورت اینترنتی می باشند.

    همه کسب و کارها (هم کسب و کارهای آنلاین و هم کسب و کارهایی که به صورت آفلاین می ­باشند) به یک وبسایت نیاز دارند. این کسب و کارها شامل شرکت های محلی و خشک شویی ها و همچنین کارآفرینانی می­باشند که می­خواهند به صورت آنلاین درآمدزایی کنند. در کل می­توان گفت که در دنیای امروزی نیاز گسترده­ای به طراحان وب وجود دارد.

    در بخش­های مختلف وب سایت­های ساختمانی (از بخش کد رهگیری تا پلتفرم­های خاصی همانند ورد پرس، ایجاد کردن یک تصوری در مورد خانه برای مشتری و سایر موارد) از طراحی وب استفاده می­شود. در صورتیکه می­خواهید به عنوان یک طراح وب شروع به کار کنید باید استعدادهای هنری و همچنین دانش فنی و درک تجاری مناسبی داشته باشید.

    هر چند که کارهای مربوط به این کسب و کار گسترده می­باشند، ولی رقابت شدیدی هم در آن وجود دارد. آشنایی با پلت فرم ها و کدهای گسترده و همچنین داشتن توانایی لازم برای تحویل دادن کارهایتان در زمان مناسب به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد مناسبی در این رقابت داشته باشید.

    برای شروع می­توانید سایت خودتان را به عنوان یک سایت آزاد و بدون هزینه معرفی کنید. بعد از ساختن پرتفلیو طراحی وب خودتان می­توانید هزینه استفاده از سایتتان را بالا ببرید و از طریق مطالبی که در سایتتان قرار می­دهید مشتری­های بیشتری را جذب کنید.

    طراحان وبی که می­خواهند یک کسب و کار اینترنتی را شروع کنند، همواره در یک موقعیت لبه­ای قرار دارند چرا که می­توانند تمامی توانایی های خودشان را در وب سایتشان قرار دهند.

    مقاله پیشنهادی:   وضعیت اقتصاد و بورس ایران

    کسب و کار اینترنتی مربوط به بازاریابی واسطه ­ای (وابسته)

    کسب و کار اینترنتی

    معرفی تعدادی ایده درآمد زا که به صورت اینترنتی می باشند.

    افسانه ­ها و سوء تفاهم­های زیادی در مورد تامین زندگی از طریق بازاریابی واسطه­ ای وجود دارد. هر چند که این کسب و کار یکی از گزینه­ های کسب و کار خانگی می­باشد، ولی افراد زیادی وجود دارند که می­خواهند دیدگاه خودشان در مورد این کسب و کار را به شما تحمیل کنند و شما را از تصمیمتان منصرف کنند. باید توجه داشته باشید که بازاریابی واسطه­ای همانند سایر کسب و کارهای خانگی به یک برنامه مناسب و مدیریت مداوم نیاز دارد.

    بازاریابی واسطه ­ای در اصل یک برنامه ارجاعی می­باشد. حق کمیسیون­های مربوط به بازاریابان واسطه­ ای بر مبنای فروش­ها و تعداد کلیک­های صورت گرفته بر روی لینک­های فروش تعیین می­شود.

    برنامه مرتبط کننده آمازون (Amazon’s Associates program) اولین موردی بود که برای افزایش دادن فروش کتاب­های خودش از بازاریابی واسطه ­ای استفاده کرد. مزیت بزرگ این سیستم فروش عبارت از این مورد می­باشد که این کسب و کار فاقد هزینه اولیه می­باشد. پرداخت فقط در موقعی صورت می­گیرد که وساطت صورت گرفته به نتایج مورد نظر دست یابد.

    این کسب و کار برای چه کسی مناسب است؟

    این کسب و کار برای افراد وساطت کننده هم یک گزینه مناسبی می­باشد، چرا که آنها محصولات یا خدماتی را می­فروشند که خودشان تولید نمی­کنند یا ارائه نمی­دهند. برخی از برنامه­های وساطت اینترنتی دو گزینه درآمدزایی را در برنامه­هایشان در نظر می­گیرند؛ در واقع شما هم از طریق فروختن محصولات یا خدمات به صورت آنلان و همچنین از طریق معرفی کردن سایر افراد به این برنامه واسطه­ای می­توانید درآمد کسب کنید.

    همانند سایر کسب و کارهای خانگی دارای وب سایت، در این کسب و کار هم می­توان از طریق قرار دادن تبلیغات واسطه ­ای درآمدزایی داشت، ولی افراد زیادی وجود دارند که تمام وقت به بازاریابی واسطه­ ای می­پردازند و فقط همین کار را انجام می­دهند. موفق­ترین بازاریابان واسطه ­ای از سیستم ناوی (funnel system) یا وبلاگ­نویسی (یا هر دو مورد) برای افزایش محصولات واسطه ­ایشان استفاده می­کنند. همچنین این افراد دارای یک لیست ایمیل هستند.

    بازاریابی مربوط به انتشار یا اطلاعات کتاب­های اینترنتی

    بازاریابی واسطه ای

    حتی قبل از اینکه سایت آمازون اقدام به تسهیل انتشار و فروش کتاب­ها بکند، یک سری کارآفرینانی وجود داشته­اند که یک سری کتاب­های اینترنتی و همچنین سایر محصولات اطلاعاتی را به صورت آنلاین ایجاد می­کردند و می­فروختند.

    اکثر افراد بیشترین بخش از اطلاعات خودشان را به صورت آنلاین به دست می­آورند و در صورتیکه شما بتوانید این اطلاعات را بسته بندی کنید و به فروش برسانید (یا اینکه این کار را از طریق توزیع کننده­ها انجام دهید)، می­توانید عملکرد موفقی در این کسب و کار داشته باشید.

    دو روش اصلی برای فروش کتاب­ها و اطلاعات وجود دارد. یکی از این روش­ها عبارت از تهیه کردن کتاب­های دیجیتال (یا حتی کتاب­های چاپی) و فروختن آن از طریق یک خرده فروش آنلاین کتاب (همانند Amazon، Barnes، Noble، iBooks و سایر موارد) می­باشد. این مورد یک روش عملی و آسانی برای انجام این کسب و کار می­باشد.

    یک گزینه دیگری که در اختیار دارید عبارت از تهیه کردن یک کتاب اینترنتی یا یک محصول اطلاعاتی دیگری (دوره­ها، ویدئوها و سایر موارد) و فروختن آن از طریق وبسایت تان می­باشد. همچنین شما برای ایجاد یک تیم فرش و افزایش دادن آن در سایر وب سایت­ها می­توانید یک برنامه واسطه­ای را ایجاد کنید.

    مقاله پیشنهادی:   ساختار سازمانی پروژه ای

    کتاب­ها و محصولات اطلاعاتی می­توانند مبنای یک کسب و کار باشند، ولی همچنین می­توانند منجر به افزایش یک کسب و کار شوند یا یک جریان درآمدزایی بیشتری را برای یک تجارتی ایجاد کند که از قبل وجود دارد. نکته کلیدی که برای موفقیت در کسب و کار و همچنین افزایش درآمدزایی وجود دارد عبارت از داشتن یک محصول مناسب و بازاریابی آن برای مخاطبان مورد هدف می­باشد.

    کسب و کار مدیریت رسانه اجتماعی

    امروزه تقاضای زیادی در مورد خدمات بازاریابی اینترنتی وجود دارد. با این وجود به دلیل رو آوردن پیام تبلیغاتی تک بعدی به تعاملات اجتماعی، نیاز گسترده­ای نسبت به کارشناسان مدیریت رسانه اجتماعی ایجاد شده است.

    مدیران رسانه­های اجتماعی علاوه بر اینکه همانند کارشناسان بازاریابی منجر به افزایش ترافیک مربوط به یک وب­سایت می­شوند، همچنین به کسب و کارها کمک می­کنند تا یک انجمنی را در مورد محصولات یا خدمات خودشان ایجاد کنند، تصاویر مربوط به برند را مدیریت کنند، خدمات مصرف کننده را ارائه دهند و یک سری کارهای دیگری انجام دهند.

    برای اینکه به یک مدیر رسانه اجتماعی تبدیل شوید، باید یک شناختی در مورد رسانه اجتمای (برای مثال در مورد این موضوع که کدام نوع از پست­ها برای کدام شبکه مناسب است) و در مورد نحوه به اشتراک گذاری برند شرکت در بازار داشته باشید و بدون ایجاد مشکل در بازار یا آسیب رساندن به شهرت برند شرکت بتوانید در بازار مشغول شوید.

    ایده کسب و کار اینترنتی مربوط به دستیار مجازی

    صنعت مربوط به کمک یا دستیار مجازی (Virtual Assistant) همزمان با رشد کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک و درآمدزایی آنها رشد پیدا می­کند. هر چند که دستیاران مجازی بیشتر در مورد معلمان خانگی مصداق دار، ولی در واقع می­تواند موارد بیشتری (همانند حسابداری، بازاریابی و سایر موارد را شامل شود). دستیاران مجازی می­توانند بر روی یک وظیفه خاصی (همانند حسابداری یا مدیریت وب­سایت) تمرکز کنند. سایر دستیاران وظایف مختلفی را در صنایع مورد هدفشان انجام می­دهند؛ برای مثال ممکن است به عنوان یک دستیار املاک به کار گرفته شوند.

    اصلی­ترین چالش مربوط به شروع کردن کسب و کار دستیاری مجازی (همانند سایر کسب و کارها) عبارت از پیدا کردن مشتری می­باشد. سایت­های رایگان یا سایت­های مربوط به کارهای کوچک دارای هزینه بالایی نمی­باشند، ولی می­توانند به شما کمک کنند تا یک کسب و کار جدیدی را شروع کنید و در این تجربه جدیدتان موفق باشید.

    ایده کسب و کار اینترنتی خدمات آزاد

    کسب و کار اینترنتی

    همانند مهارتی که هر کسب و کاری نیاز دارد، مهارت مورد نیاز این کسب و کار هم می­تواند به صورت رایگان به دست بیاید. طراحی وب، مدیریت رسانه اجتماعی و دستیار مجازی می­توانند به عنوان کسب و کارهای آزاد در نظر گرفته شوند.

    مزیت کسب و کارهای اینترنتی عبارت از این مورد می­باشد که شما می­توانید از مهارت­های قبلی خودتان استفاده کنید. شما نسبت به نحوه ارائه خدمات مطلع هستید، بنابراین تنها چیزی که نیاز دارید عبارت از نحوه بازاریابی آن می­باشد. در صورتیکه شما در حوزه مربوط به مهارت خودتان به یک فرد شناخته شده­ای تبدیل شوید، به راحتی خواهید توانست مشتری جذب کنید. ولی در صورتیکه با مشکلی مواجه شوید، سایت­های رایگان می­توانند منبع خوبی برای شروع کسب و کار شما باشند.

    مقاله پیشنهادی:   ساختار بخشی های مختلف سازمان و انواع آن

    کسب و کار مربوط به مربی گری یا مشاوره

    ایده کسب و کار اینترنتی

    مربیان و مشاوران همانند افراد دارای کسب و کار آزاد می­توانند از طریق مهارت­ها و دانش خودشان درآمدزایی کنند. امروزه افراد زیادی وجود دارند که مربیان یا مشاورانی را استخدام می­کنند تا آسان تر و سریع تر به اهداف خودشان دست پیدا کنند. مربی گری یا مشاوره مربوط به کسب و کارها دارای فرصت­ها و درآمدهای زیادی است، ولی اکثر افراد یک سری مربی­هایی را استخدام می­کنند تا مهارته-ای زندگی، تکنیک­های سرپرستی و نحوه بهبود روابط را به آنها آموزش دهد.

    شما هیچ نیازی به پشت سر گذاشتن یک دوره آموزشی یا به دست آوردن یک گواهی نامه ندارید، ولی این موارد می­توانند اعتبار کاری شما را افزایش دهند. علاوه بر این، هر چند که شما دانش مناسبی در رابطه با مواردی دارید که آموزش می­دهید، ولی ممکن است مهارت­ها و تکنیک لازم برای آموزش دادن آنها را نداشته باشید. مربی­گری به مهارت گوش دادن، ارزیابی کردن و تحریک کردن افراد برای واکنش نشان دادن نیاز دارد.

    شما با استفاده از کنفرانس ویدئویی و مکالمه VoIP می­توانید از سرتاسر جهان با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید. در صورتیکه شما پیش زمینه مناسبی در یک تخصص مفید یا در موفقیت مربوط به دستیابی به یک موردی (همانند بازاریابی) داشته باشید، در این صورت آموزش دادن و کمک کردن به سایر افراد برای شما آسان تر خواهد بود. همچنین شما برای کمک به مشتری­های خودتان می­توانید از شبکه خودتان استفاده کنید.

    کسب و کار آنلاین تجارت الکترنیکی

    ایده کسب و کار آنلاین

    در دنیای امروزی میلیاردها دلار صرف خریدهای آنلاین می­شود. این خریدها مربوط به تماس­ها، گل­ها، کتاب­ها، هدیه­ها، اسباب­ بازی­ها و سایر موارد می­باشد. در گذشته شروع کردن یک تجارت آنلاین با چالش­های زیادی مواجه بود.

    در گذشته شما برای ایجاد یک سیستم خرید کارتی آنلاین به یک جریان ثابتی از محصولات نیاز داشتید و با چالش­های مربوط به مشکلات فنی و هزینه­های سرسام آور مواجه بوده­اید. ولی امروزه فروش کالاها و خدمات به صورت آنلاین دارای مشکلات کمتری است.

    آیا خودتان هیچ محصولی را تولید نمی­کنید؟ این مورد کاملا عادی است؛ شما می­توانید با یک عمده فروش یا حمل و نقل کننده یا تاجر قطره ای (dropshipper) همکاری کنید. شما می­توانید یک سری محصولاتی را دریافت کنید و آنها را از طریق وب سایت خودتان یا سایت­هایی همانند eBay و Amazon به فروش برسانید. حتی شما می­توانید محصولات خودتان را در Amazon بفروشید؛ این سایت کالای شما را خواهد فروخت و به مشتری تحویل خواهد داد.

    در صورتیکه شما دسترسی مناسبی به لباس­های برند و مشهور کودکان داشته باشید، می­توانید از eBay برای کسب و کار خودتان استفاده کنید. همچنین در صورتیکه به جواهرآلات و سایر صنایع ­دستی دسترسی داشته باشید می­توانید از Etsy استفاده کنید.

    سایر ایده­ های مربوط به کسب و کار خانگی

    لیست بیان شده در اینجا یک لیست کاملی نیست. روش­های زیادی برای کسب درآمد یا ایجاد یک درآمد تمام وقت در خانه وجود دارد. نکته کلیدی و مهمی که وجود دارد عبارت از پیدا کردن یک محصول یا خدمات، پیدا کردن بازاری که این محصولات را میخواهد یا به آن نیاز دارد و بعد از آن ایجاد یک سیستمی برای دستیابی، فروختن و تحویل دادن آنها می­باشد.

    درباره کسب و کارهای خانگی بخوانید

    درباره داشبورد های مدیریتی بدانید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

      • صابر نجارقابل گفته؛
        20:25 1401/06/03

        متشکرم. ممنون نظر لطف شماست. خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: