سرمایه گذاری در روغن کشی از دانه روغنی کنجد

سرمایه گذاری
  • [vc_row][vc_column][vc_column_text]

    صنعت روغن خوراکی

    همراه با افزایش سطح آگاهی مردم از مضرات حلال های باقی مانده در استخراج روغن، روغن کشی از دانه های روغنی با روش هایی که سازگاری بیشتری با بدن انسان و محیط زیست دارند افزایش یافته است. روش های پرس سرد و گرم در استخراج روغن که شاید این روزها به گوش شما نیز رسیده باشد مورد توجه علاقه مندان به این صنعت قرارگرفته است.

    روغن کشی

    دو روش نامبرده یعنی پرس سرد و گرم نسبت به استفاده از حلال ها در اسخراج روغن از نظر تغذیه ای ارزشمندتر هستند. به همین منظور شرکت های زیادی در زمینه استخراج روغن روغن خوراکی فعالیت می کنند. این شرکت ها دانه ها و مواد اولیه مورد نیاز برای روغن کشی را تهیه می کنند و با استفاده از دستگاه های مخصوص، عملیات روغن کشی(روغن گیری) را انجام می دهند.

    مقاله پیشنهادی:   تحقیقات بازار چیست؟

    وضعیت روغن خوراکی در کشور

    روش های سنتی روغن کشی در جهان از سالها پیش با شیوه های صنعتی کشور امریکا از صنایع روغن کشی جهان رخ بست و سودآوری بالایی رابرای کشور امریکا به عنوان دارنده این فناوری به دنبال داشت. نکته جالب آنکه اکنون همان کشور و برخی از کشورهای برند در تولید خطوط تولید روغن‌کشی پرس گرم با درنظر گرفتن مشکلاتی از قبیل سلامتی و زیست‌محیطی این نوع روغن‌کشی برای جوامع، به دنبال استفاده از سیستم‌های روغن‌کشی سرد به‌صورت صنعتی هستند تا از گرمای دلچسب بازار روغن در دهکده جهانی دوباره به نفع خود استفاده کنند. این اقدام فرصت‌های سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای در کشورهای مختلف از جمله ایران برای آن ها ایجاد کرده است.

    روغن کشی

    رونق اقتصادی

    صنعت تولید روغن با روش پرس گرم مانند صنعت نوشابه است و از سود سرشاری برخوردار است زیرا روش های سنتی در این صنعت جایگاهی ندارد و مجال کار کردن به سرمایه گذاری به روش سنتی را نمی دهد. باوجود ارزش افزوده بالا در این صنعت توجه زیادی به استفاده از سیستم های تولید روغن از طریق پرس سرد نشده است. مدت‌کوتاهی‌ است که با توجه به اهمیت سلامتی، سرمایه‌گذاری در این روش با ارزش افزوده بسیار بالا و تقاضای عمده مواجه شده است. استفاده از محصولات ارگانیک در اغلب کشورها رونق گرفته؛ لازم است درباره سرمایه‌گذاری در این صنعت دوباره فکر کرده و به نوعی برای اقتصادی کردن آن گام برداریم. ما در گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان با پیش مطالعه روغن کشی از دانه روغنی کنجد اهمیت این موضوع را نشان داده ایم.

    مقاله پیشنهادی:   الگوی ساختار-رفتار-عملکرد بخش اول

     

    معمولا شخصیت های حقوقی و حقیقی برای تامین مالی طرح های اقتصادی نیازمند یکسری اطلاعات مالی هستند تا براساس برنامه زمانی و منابع در دسترس خود نسبت به سرمایه گذاری در آن طرح اقدام نمایند. قبل از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی لازم است برای آن فعالیت مطالعات امکان سنجی صورت پذیرد، زیرا امکان سنجی آن فعالیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. و همیشه به این پرسش پاسخ می دهد که آیا پروژه را اجرا نمائیم یا خیر؟

     

    توجیه پذیری کسب و کارها

    یک کسب و کار زمانی توجیه پذیر است که ایجاد سود کند و مخاطرات پیش رو را پشت سر بگذارد. شایان قابل ذکر است که امکان پذیری طرح کسب و کار باید در کوتاه مدت و بلندمت برقرار باشد و اشتغالزایی را در روند توسعه تضمین نماید.

    دانلود فایل PDF پیش امکان سنجی طرح روغن کشی کنجد

     

     

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: