هزینه راه اندازی کسب و کار خود را محاسبه کنید

افزایش سرمایه | خدمات ارزش گذاری جواهرات به چه شکل است؟
  • مقدمه

    اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار برای خودتان هستید حتما با این مساله مواجه می شوید که هزینه کسب و کار مورد نیاز برای شروع چقدر است؟ کسب و کار شما در چه حوزه ای است؟ به صورت خرده فروشی فعالیت می کنید یا عمده؟
    باید چه هزینه های راه اندازی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید؟ اگر تمام این سوالات برای شما پیش می آید حتما تا اخر این مقاله با ما همراه باشید تا به نکات ارزنده و مهم اشاره کنیم. 
    هزینه کسب و کار

    در این صفحه نکات ذیل را مطالعه خواهید کرد

    • چرا باید هزینه های راه اندازی کسب و کار را محاسبه کنید.
    • تقسیم کردن هزینه اولیه راه اندازی یک کسب و کار در سال اول
    • یک برگه یا فهرست برای هزینه های راه اندازی کسب و کار  فراهم کنید
    • هزینه های مرتبط تحقیق بازار
    • هزینه های راه اندازی خود را درک کنید
    • هزینه های راه اندازی خود را محاسبه کنید

    چرا باید هزینه های راه اندازی کسب و کار را محاسبه کنید

    بیشتر بودجه‌ ای که شما به عنوان هزینه کسب و کار خود اختصاص می‌دهید بر اساس پیش‌بینی‌های آینده برنامه ریزی شده است، هرچند برخی از این تخمین‌ها همراه با ریسک است. اما هرچه این ریسک بالاتر باشد، یعنی شما هزینه‌های مورد نیاز برای کسب و کار خود را متفاوت‌تر پیش‌بینی کرده اید. اصولا خطرهای بزرگ‌ تری تجارت شما را تهدید خواهد کرد. به طور کلی، بودجه کم می تواند پول یا اعتبار کمتری برای پرداخت صورت حساب‌ها در اختیار شما بگذارد تا حتی نتوانید انبار فروشگاه‌ خود را بروز نگه دارید و در نهایت مجبور شوید از بازار خارج شوید.

    هزینه های زیادی برای راه اندازی یک بیزنس وجود دارد و مشاغل مختلف هزینه کسب و کار و راه اندازی متفاوتی دارند. درک هزینه های راه اندازی می تواند به شما کمک کند تا از قبل برنامه ریزی کنید، به دنبال امور مالی باشید و شانس موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید.
    تقسیم کردن هزینه اولیه راه اندازی یک کسب و کار در سال اول:
    در این مقاله، طبق تحقیقی که توسط دیگر محققان انجام شده از صاحبان مشاغل در نظرسنجی خود خواسته شد که سوابق سال اول خود را مرور کنند و بگویند که چه مقدار پول را به عنوان درصدی از کل بودجه خود به هزینه‌های مختلف کسب و کار اختصاص داده‌اند. به طور کلی موارد زیر به دست آمدند:

     هزینه‌ های مربوط به محصول: مواد اولیه ، موجودی ، تأمین کننده و …

    مقاله پیشنهادی:   تعریف p/e کاربرد و اهمیت آن

    هزینه های عامل: هزینه ادغام / حقوقی ، نرم افزار اضافی ، حسابداری و …

    ایجاد فروشگاه آنلاین: اشتراک وب سایت / سیستم عامل، توسعه دهنده قرارداد / طراح و …

    حمل و نقل: بسته بندی، برچسب ها و …

    آفلاین: اجاره ، گاز ، برق، تلفن و …

    تیم / کارکنان: حقوق، مزایا، امتیازات و …

    هزینه‌های بازاریابی: لوگو، مارک تجاری، تبلیغات، کاتالوگ  و…

    هزینه کسب و کار

     پس به طور کلی هزینه کسب و کار اولیه راه اندازی یک بیزینس کوچک به صورت زیر خرج خواهند شد:

    11٪ در هزینه های عملیاتی

    10.3٪ در هزینه های بازاریابی

    9٪ در هزینه های آنلاین

    31.6٪ در هزینه های محصول

    8.7٪ در هزینه حمل و نقل

    18.8٪ در هزینه های تیم

    10.5٪ در هزینه های آفلاین

    شاید برای‌ شما تعجب آور باشد اگر بدانید که هزینه مربوط به پرسنل در سال اول باعث افزایش هزینه کسب و کار برای شروع می‌شود.

    اهمیت هزینه های پیش بینی نشده در راه اندازی کسب و کار:

    هزینه‌ های ثابت به نوعی در ایحاد سرمایه اولیه کسب و کار شما تاثیر دارند و بخشی از برنامه‌ های مالی شما خواهند بود. اما هزینه‌ کسب و کار پیش‌بینی نشده و یک بار مصرف به این صورت نیستند و بدون اطلاع و به صورت ناگهانی به وجود می‌آیند. باید حتی برای این مشکلات هم راه حلی داشته باشید. اگر موافق نیستند، به شیوع ویروس کرونا فکر کنید و بلایی که سر خیلی از کسب و کارها آورد، که باعث تعطیلی خیلی از کسب و کارها شدند.

    مقاله پیشنهادی:   دومینوی اقتصاد ایران

    یک فهرست هزینه کسب و کار تهیه کنید

    داشتن یک فهرست برای هزینه کسب وکار نظم کاری شما را افزایش میدهد. میدانید که چه مقدار هزینه برای تامین مواد اولیه و دیگر المان ها صرف کنید. این کار منجر به آن خواهد شد تا مدیریت بهتری برای امور داشته باشید.

    هزینه های تحقیق

    قبل از شروع کسب و کار خود، باید تحقیقات بازار را در مورد صنعت بالقوه خود انجام دهید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما سودآور خواهد بود. شما باید اطلاعاتی در مورد بازار، مشتریان بالقوه و هزینه تولید خود جمع آوری کنید. تحقیقات به شما کمک می‌کند تا برخی از هزینه‌های شروع کسب‌وکارتان مانند هزینه‌های کارکنان یا بازاریابی را شناسایی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید. 

    درک درستی از هزینه کسب و کار خود داشته باشید

    هزینه های راه اندازی شما به نوع کسب و کاری که راه اندازی می کنید، ساختار کسب و کار شما و صنعتی که وارد آن می شوید بستگی دارد. الگوی ما برخی از هزینه های مشترک برای همه انواع کسب و کار را فهرست می کند، مانند: لوازم و تجهیزات، اتصالات، ابزار ،بیمه، ثبت نام تجاری، هزینه های وکیل. 
    هزینه های جاری خود را تعیین کنید. این ایده خوبی است که مطمئن شوید می‌توانید در هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، هزینه‌های جاری ۶ ماهه را از قبل پوشش دهید. هزینه کسب و کار جاری، هزینه های روزانه مرتبط با راه اندازی بیزنس شما هستند. این مقدار پولی است که به طور منظم برای چیزهایی مانند دستمزد، اجاره و خرید سهام خرج می کنید.

    هزینه کسب و کار خود را محاسبه کنید

    برای انجام محاسبات هزینه کسب وکار غالبا احتیاج به یک متخصص حسابداری داریم چرا که این افراد میدانند چگونه محاسبات را بدون خطا و کاملا راهبردی انجام دهند و به متصدیان کار اعلام کنند. موضوع هزینه ها باید کاملا مدیریت شود تا در نهایت منجر به سود در یک بیزینس خاص شود.

    نتیجه گیری
    با توجه به اطلاعاتی که ذکر شد محاسبه هزینه کسب وکار شرایطی را فراهم می کند تا افراد دچار ضرر و زیان های هنگفت نشوند و حداقل سرمایه خود را از دست ندهند. اگر شما می بینید که بودجه و سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار را ندارید بهتر است آنرا آغاز نکنید. زیرا امکان دارد همین مبالغ اندک نیز از بین بروند. در واقع با انجام محاسبات یک پیش بینی راهبردی انجام میشود. اینکه آیا میتوانید به موفقیت در ادامه کار برسید یا خیر؟ در مجموع کمک گرفتن از کارشناسان حوزه کسب وکار و در مواردی متخصصین اقتصاد برای بیزنس های بزرگتر بسیار کمک کننده می باشد.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    فاطمه حسین زاده

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: