تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به زبان ساده و کاربردی

استراتژی مدیریت نوآوری و انواع آن کدام اند؟
  • تحقیق بازار و تحلیل رقابتی در سطح کل بازار به شما کمک می کند تا برای کسب و کار خود مشتری پیدا کنید. همچنین تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را منحصر به فرد کنید. آنها را ترکیب کنید تا یک مزیت رقابتی برای کسب و کار کوچک خود پیدا کنید.

    بحث های مربوط به تحقیق بازار و تحلیل رقابتی

    • از تحقیقات بازار برای یافتن مشتریان استفاده کنید
    • کاربرد تحلیل رقابتی برای یافتن مزیت بازار
    • داده ها و روندهای کسب و کار کوچک رایگان

    از تحقیقات بازار برای یافتن مشتریان استفاده کنید

    تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده و روندهای اقتصادی را برای تایید و بهبود ایده کسب و کار شما ترکیب می کند.

    بسیار مهم است که از همان ابتدا پایگاه مصرف کننده خود را درک کنید. تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به شما امکان می دهد خطرات را کاهش دهید، حتی در حالی که کسب و کار شما هنوز فقط یک درخشش در چشم شماست.

    اطلاعات جمعیت شناختی را جمع آوری کنید تا فرصت ها و محدودیت های جذب مشتری را بهتر درک کنید. این فرآیند می تواند شامل داده های جمعیت در مورد سن، ثروت، خانواده، علایق یا هر چیز دیگری باشد که به کسب و کار شما مرتبط است.

    بعد از این مرحله به سوالات زیر پاسخ دهید تا درک خوبی از بازار خود داشته باشید:

    مقاله پیشنهادی:   کسب و کار اینترنتی و کار در منزل ؛ راه های کسب درآمد اینترنتی

    تقاضا: آیا تمایلی برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟

    اندازه بازار: چند نفر به پیشنهاد شما علاقه مند هستند؟

    شاخص های اقتصادی: محدوده درآمد و نرخ اشتغال چقدر است؟

    مکان: مشتریان شما کجا زندگی می کنند و کسب و کار شما به کجا می تواند برسد؟

    اشباع بازار: چند گزینه مشابه در حال حاضر در دسترس مصرف کنندگان است؟

    قیمت گذاری: مشتریان بالقوه برای این جایگزین ها چه چیزی می پردازند؟

    شما همچنین می خواهید با آخرین روند کسب و کارهای کوچک همراه باشید. این مهم است یک احساسی از سهم بازار خاصی داشته باشید که بر سود شما تأثیر می گذارد.

    شما می توانید تحقیقات بازار را با استفاده از منابع موجود انجام دهید، یا می توانید تحقیقات خود را انجام دهید و مستقیماً به سراغ مصرف کنندگان بروید.

    منابع موجود می توانند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کنند، اما اطلاعات ممکن است آنقدر که می خواهید مختص مخاطبان شما نباشد. از آن برای پاسخ به سؤالاتی که هم کلی و هم قابل سنجش هستند، مانند روندهای صنعت، جمعیت شناسی و درآمد خانوار، استفاده کنید. منابع آنلاین را بررسی کنید یا با فهرست منابع تحقیقات بازار ما شروع کنید.

    پرسیدن از خود مصرف کنندگان می تواند به شما درک دقیقی از مخاطبان هدف خاص شما بدهد، اما تحقیق مستقیم می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

    از این موارد می توانید برای پاسخ دادن به سؤالات مربوط به کسب و کار یا مشتریان خاص خود، مانند واکنش به لوگوی خود، بهبودهایی که می توانید در تجربه خرید ایجاد کنید، و مشتریان به جای کسب و کار شما به کجا مراجعه کنند، استفاده کنید.

    مقاله پیشنهادی:   گرامین بانک پشتوانه کسب و کارهای خرد

    روش های انجام تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به صورت مستقیم

    در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای انجام تحقیقات مستقیم از آنها استفاده کنید:

    • نظرسنجی ها
    • پرسشنامه ها
    • گروه های متمرکز
    • مصاحبه های عمیق

    برای راهنمایی در رابطه با تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش برای کسب و کار کوچک شما ارزشمند است، اداره تجارت کوچک ایالات متحده (SBA) خدمات مشاوره ای را از طریق شبکه اشتراک گذاری منابع ما ارائه می دهد.

    تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به زبان ساده و کاربردی

    از تحلیل رقابتی برای یافتن مزیت بازار استفاده کنید

    تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا با کسب و کارهایی که برای مشتریان بالقوه شما رقابت می کنند، آشنا شوید. این کلید برای تعریف یک مزیت رقابتی است که درآمد پایدار ایجاد می کند.

    تجزیه و تحلیل رقابتی شما باید رقابت شما را بر اساس خط محصول یا خدمات و بخش بازار مشخص کند. ویژگی های زیر چشم انداز رقابتی را ارزیابی کنید:

    • سهم بازار
    • نقاط قوت و ضعف
    • پنجره فرصت شما برای ورود به بازار
    • اهمیت بازار هدف شما برای رقبای شما
    • هر گونه مانعی که ممکن است هنگام ورود به بازار مانع شما شود
    • رقبای غیرمستقیم یا ثانویه که ممکن است بر موفقیت شما تأثیر بگذارند

    ممکن است چندین صنعت برای خدمت به همان بازاری که شما هدف آن هستید با هم رقابت کنند. وزارت دادگستری نموداری از نیروهای پنج گانه پورتر را به عنوان راهی برای متمایز کردن تحلیل رقابتی خود بر اساس صنعت ارائه می دهد. عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: سطح رقابت، تهدید رقبا یا خدمات جدید، و تأثیر تامین کنندگان و مشتریان بر قیمت.

    تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به زبان ساده و کاربردی

    داده ها و روندهای کسب و کار کوچک رایگان

    منابع معتبر زیادی وجود دارند که اطلاعات مشتریان و بازار را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می دهند. داده های رایگان برای کمک به صاحبان مشاغل کوچک آینده به راحتی در دسترس می باشند.

    مقاله پیشنهادی:   0 تا 100 استراتژی بازاریابی در کسب و کار ❤ و مزایای آن کدام است؟ (بخش ششم)

    اگر تحقیقات بازار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، مثل این است که یک سرمایه بزرگ برای سازمان جذب کرده باشید. چرا که این اطلاعات به شما کمک می‌کنند اقدامات سودآور انجام دهید و تصمیمات مضر را از برنامه های خود حذف کنید. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها فرایند تحقیق بازار و تحلیل رقاتبی را به افراد متخصص در این زمینه می‌سپارند و به کمک آن‌ها پرسشنامه طراحی می‌کنند و اطلاعات مورد نیاز در رابطه با بازار هدفشان را به دست می‌آورند.

    یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مدیریت برای همه مخاطبان این موضوع است که جزئیات بسیاری دارد و دقیقا همین جزئیات هستند که تفاوت مدیران معمولی و مدیران حرفه‌ای را مشخص می‌کنند. درصد زیادی از مدیران درباره بازار تحقیقات جدی انجام نمی‌دهند؛ بنابراین اگر شما این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، یک گام به «مدیر برتر بودن» نزدیک‌تر خواهید شد.

    متیس، مشاور شما در حوزه تحقیق بازار و تحلیل رقابتی

    با توجه به مواردی که اشاره شد، امروزه تحقیق بازار و تحلیل آن یک عامل حیاتی برای همه سازمان ها و شرکت ها می باشد. در صورت درخواست مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق بازار و تحلیل رقابتی کسب و کارتان در جهت افزایش فروش کالا و خدمات و در نتیجه سودآوری بیشتر و افزایش سهم بازار خود از طریق پیشتبان گروه سایت متیس با ما در ارتباط باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    فاطمه حسین زاده

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: