سایر کسب و کارهای اینترنتی – وبلاگ نویسی

کسب و کار اینترنتی
  • وبلاگ نویسی

    کسب و کارهای اینترنتی: در صورتیکه شما نسبت به یک موضوع خاصی تخصص یا علاقه داشته باشید، از طریق وبلاگ نویسی میتوانید درآمد مناسبی کسب کنید. شما با استفاده از یک سرویسی همانند Blogger (به آدرس www.blogger.com) میتوانید به صورت کاملا رایگان یک وبلاگ بنویسید. همچنین شما با یک هزینه کاملا محدود میتوانید سایت طراحی کنید.

    شاید بر این عقیده باشید که وبلاگ نویسی صرفا در مورد نوشتن می باشد. هر چند که در صورت تمایل شما وبلاگتان میتواند صرفا شامل یک سری نوشته­ ها باشد، ولی نوشتن پست­­های وبلاگ فقط یک نقطه شروع می باشد. شما میتوانید عکس­ها، ویدئوها و لینک­های مربوط به سایت­های دیگر را در وبلاگ خودتان قرار دهید؛ همچنین شما میتوانید اخبار و سایر مقالات را گزارش دهید یا بر اساس علاقه خودتان هر مورد دیگری را در وبلاگ خودتان قرار دهید.

    نکته کلیدی در وبلاگ نویسی

    نکته کلیدی که باید رعایت کنید عبارت از پست کردن مطالب اصیل و مبتکرانه برای مخاطبان مورد هدفتان و پست کردن این موارد به صورت منظم می باشد. در این صورت مطالب شما در لیست موتورهای جستجوگر قرار خواهد گرفت و مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

    چه نوع مطلبی را باید در وبلاگ خودتان قرار دهید؟ هر چیزی که نسبت به آن علاقمند هستید را میتوانید در وبلاگ خودتان بنویسید. تنها چیزی که باید مدّ نظر داشته باشید عبارت از نوشتن مطالب مفید می ­باشد. ایده­های مربوط به وبلاگ نویسی هیچ نوع محدودیتی ندارند.https://www.bloggingbasics101.com/how-do-i-start-a-blog/

    مقاله پیشنهادی:   کسب و کار اینترنتی و کار در منزل ؛ راه های کسب درآمد اینترنتی

    روشهای مختلفی برای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی وجود دارند. برخی از این روشها عبارتند از:

    Google AdSense

    کسب و کار های اینترنتی

    آیا تابحال در حین استفاده از یک سایت برای شما پیش آمده است که یک تبلیغاتی را مشاهده کنید؟ این تبلیغات­ از طریق شبکه تبلیغاتی گوگل صورت می­گیرند.

    این تبلیغاتی که هر بار کلیک کردن بر روی آنها درآمدزا می باشد، میتواند در وبلاگ شما هم وجود داشته باشد. با کلیک کردن هر فردی بر روی این تبلیغات (که احتمالا مرتبط با موضوعی می باشد که شما در وبلاگ خودتان نوشته­ اید) شما یک درصدی از درآمد فروش این تبلیغات را به دست خواهید آورد. هر چند که درصد سهم شما یک درصد محدودی می باشد، ولی این درآمد یک درآمد صعودی خواهد بود (با هر کلیک جدید، درآمد شما افزایش خواهد یافت). این کسب و کار یک کسب و کار کم هزینه­ ای می باشد.

    تنها چیزی که شما در این تجارت نیاز دارید عبارت از گرفتن یک کد از گوگل و قرار دادن آن در وبسایت خودتان میباشد (تبلیغات به صورت اتوماتیک­وار در وبلاگ شما ظاهر خواهد شد). گوگل فقط تبلیغاتی را نشان خواهد داد که مرتبط با وبلاگ شما می­ باشد؛ در نتیجه این مورد یک فرصت مناسبی برای افزایش بازدید کنندگان شما و به حداکثر رساندن تعداد کلیک ­ها (که منجر به درآمد بیشتر می­شود) می­باشد.https://ads.google.com/

    وبلاگ و شبکه ­ها

    کسب و کار اینترنتی

    همچنین شما میتوانید با یک سری شبکه­های تبلیغاتی غیر از گوگل (همانند Blogads) کار کنید و یک سری تبلیغات علامت­دار را در وبلاگ خودتان داشته باشید. همانند تبلیغات مربوط به Google Adsense شما یک بار کد خاصی را در وبسایت خودتان قرار میدهید و بعد از کلیک کردن بازدید کنندگان سایت بر روی این لینک، یک درآمدی را کسب می­کنید. همچنین علاوه بر تبلیغات علامت دار میتوانید یک سری تبلیغات ویدئویی را هم بر روی وبسایت خودتان قرار دهید.

    مقاله پیشنهادی:   بازار اولیه و بازار ثانویه

    در اکثر موارد شما از طریق وبلاگ و شبکه ­ها میتوانید درآمد زیادی را کسب کنید، ولی این شبکه­های تبلیغاتی بیشتر تمایل به همکاری با وبلاگهایی را دارند که در طول یک ماه ده­ها هزار بازدیدکننده داشته باشند. همانند مورد Google Ads شما با هر مقدار ترافیکی که دارید می­توانید این کسب و کار را شروع کنید.https://www.domcop.com/blog/building-private-blog-network/

    بازاریابی واسطه ای

    در این نوع از کسب و کار اینترنتی، که در مطلب قبلی معرفی شده است. شما به عنوان یک فرد مرتبط کننده (واسطه گر یا وابسته) لینک­های مربوط به محصولات تبلیغاتی خودتان را در وبلاگتان قرار میدهید و بعد از صورت گرفتن خرید از طریق این لینک، یک حق کمیسیون دریافت خواهید کرد. همچنین شما در وبلاگ خودتان میتوانید مطالب مرتبط با تبلیغات را قرار دهید تا احتمال فروش افزایش یابد. برای مثال شما میتوانید یک مطلبی را در مورد محصول مورد نظرتان قرار دهید (که حتما باید یک مطلب مفیدی باشد) و بعد از آن یک لینکی را قرار دهید تا این محصول از طریق لینک مربوطه خریداری شود.

    در ادامه یک سری نکاتی را در مورد وبلاگ نویسی موفق و داشتن یک درآمد مناسب معرفی میشود. رعایت کردن این نکات کلیدی نقش مهمی در ایجاد این کسب و کار درآمد زا دارد.

    شما باید یک سری مطالب مفیدی را بنویسید که سرگرم کننده باشند

    در صورتیکه وبلاگ شما خسته کننده باشد یا مطالب آن در هر جای دیگری قابل دسترسی باشد، هیچ کسی این مطالب را نخواهند خواند. حتما سعی کنید که دیدگاه­های شخصی­تان را در وبلاگ خودتان قرار دهید (که به طور طبیعی نسبت به مطالب ارائه شده در سایر سایت­ها متفاوت خواهد بود).

    مقاله پیشنهادی:   پرکاربردترین مشتقات مالی

    باید به صورت منظم مطلب بنویسید

    افراد تشنه موارد جدید هستند، بنابراین باید به صورت منظم مقالات، ویدئوها یا هر چیز دیگری را در وبلاگتان پست کنید. میتوانید به صورت روزمره یا سه بار در طول هر هفته مطالب جدیدی پست کنید. تنها چیزیکه مهم میباشد عبارت از داشتن یک برنامه منظم برای پست کردن موارد جدید است. در صورتیکه برای یک مدت زمانی پست جدید نگذارید، یک سری از بازدیدکنندگان وبلاگتان را از دست خواهید داد.

    موارد واقعی و اصیل را در وبلاگ خودتان قرار دهید

    این نکته یک مورد صحیحی است که هدف از وبلاگ نویسی عبارت از کسب درآمد میباشد. ولی شما همواره نمیتوانید به صورت کامل به اهداف بازاریابی­تان دست پیدا کنید. سعی کنید بر روی نوشتن مطالب مفید تمرکز داشته باشید تا خوانندگان شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد پیدا کنند. در این دوره که عصر اینترنت و رسانه­های اجتماعی میباشد، همه افراد به دنبال پیدا کردن صداقت هستند.

    با انجام دادن موارد بیان شده سعی کنید توجه موتورهای جستجوگری همانند گوگل را به خودتان جلب کنید؛ این موتورهای جستجوگر همواره مطالب مفید و مرتبط را در صفحات اولیه جستجو قرار میدهند. این مورد یک نوع بازاریابی موضوعی میباشد.

    شما در کمتر از یک ساعت میتوانید یک وبلاگی را بنویسید. ولی پروسه درآمدزایی از طریق وبلاگ نویسی یک پروسه زمانبری است چرا که یک درصد محدودی از خوانندگان به تبلیغات توجه میکنند و اقدام به خرید مینمایند.

    نقاط قوت این کسب و کار اینترنتی:

    • هزینه شروع بسیار پایین
    • کار کردن بر مبنای برنامه کاری خودتان

    نقاط ضعف این کسب و کار اینترنتی:

    • پروسه دستیابی به درآمد میتوانید یک پروسه طولانی باشد
    • ایجاد و پست کردن مطالب میتواند زمان بر باشد.

    سایر ایده های کسب و کار

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: