مشاغل پر درآمد سال 99 را بشناسید(بخش پنجم)

تدوین طرح توجیهی
  • مشاغل پر درآمد در سال 99:

    گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان در یک بررسی اجمالی  در رابطه با این موضوع که مشاغل پر درآمد سال 99 چه مشاغل هستند تا بتوانیم در آینده عملکرد بهتری داشته باشیم، در ادامه به این موضوع پرداخته است.

    برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از گروه خبره کسب و کار ایرانیان (متیس) اینجا کلیک کنید. در این نوشته به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام شغل با سن و سال ما متناسب است؟ چگونه به آن دست پیدا کنیم؟ تا چه میزان می توانیم در آن شغل موفق باشیم.

    مشاغل پر درآمد

    آیا می توان یک شبه راه صد ساله را پیمود؟

    شغل هایی وجود دارند که به کمک آن ها بتوان یک شبه پولدار شد؟ واقعیت پیرامون ما این جمله را تایید می کند یا نه؟ برای یافتن پاسخ پرسش هایی که ذهن شما را برای مشاغل پردرآمد سال 99 مشغول کرده است با گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان همراه می شوید.

    قطعا هیچ شغلی نمی تواند صاحب کسب و کار خود را یک شبه به سر منزل مقصد برساند. برخی از افراد شغل را با موقعیت هایی(ازدواج با شخصی پولدار، به ارث بردن دارایی های با ارزش و…) که برای سایرن رخ داده است با مشاغل پر درآمد اشتباه تصور می کنند. واقعیت امر همان چیزی است که به آن اشاره شد.

    مقاله پیشنهادی:   مشاغل زود بازده با سرمایه کمتر از 100 میلیون(بخش سوم)

    شغل چیست و پردرآمدترین آن کدام است؟

    ابتدا بهتر است که شغل را تعریف کنیم.

    شغل: فعالیتی است که با انجام دادن آن درآمدی  کسب کنید و با آن نیازهای خود را رفع کنید.

    در طی چند سال گذشته و اخیر شاهد افزایش سطح عمومی قیمت ها بود ه اید و این افزایش قیمت ها و ثابت ماندن سطح درآمد بخش عمده ای از مشاغل، منجر به کاهش قدرت خرید خانوارها شده است. شاید بهتر باشد برای افزایش قدرت خرید نوع شغل خود را تغییر دهید و از شغل های با درآمد ثابت فاصله بگیرید.

    شغل چیست

    شغل های پردرآمد

    برای افزایش قدرت خرید خود در سال 99 فکر کرده اید؟

    برخی از افراد معتقدند که در کنار شغل اصلی خود میتوانند با سرمایه گذاری در بازارهای مالی از جمله بازار طلا، مسکن و…تا حدودی قدرت خرید کاهش یافته را جبران کنند. اما آیا دانش ورود به این بازارها را دارند؟

    گروه خبره کسب و کار ایرانیان (متیس) متشکل از گروه های تخصصی “مطالعات اقتصادی”، “برنامه و بودجه ریزی عملیاتی “، “بازار سرمایه و تحلیلگری” و “حقوق تجارت و قرارداد ها” درصدد است تا با ارائه راه کارهای علمی و عملی متناسب شرایط اقتصاد داخلی و با نگاهی جامع، به شناسایی و حل مشکلات بنگاه های اقتصادی بپردازد.

    سرمایه‌گذاری و پیامدهای آن:

    توجه به این نکته برای شما ضروری است که سرمایه گذاری در بازارهای مالی ممکن است همیشه سودآور نباشد و این بدان معناست که بازارهای مالی مکانی برای انجام خرید و فروش ها می باشد که باتوجه به برندسازی برخی از شرکت ها اتفاق می افتد.

    مقاله پیشنهادی:   آشنایی با تقسیم‌بندی بازار، انواع و مراحل مختلف آن

    نکته ای که نباید در مشاغل پر درآمد فراموش کنید:

    اگرقصد سرمایه گذاری دارید باید درک کنید که سرمایه گذاری را با مدیریت جامع و مشاوره های مالی انجام دهید. اگر غفلت کنید دچار زیان های غیرقابل جبران خواهید شد و پول و سرمایه‌ای که دارید بعد از مدتی می سوزد و نمی توانید از آن استفاده کنید.

    مشاغلی که پر درآمد بوده و خواهند بود:

    در این‌جا مشاغلی را که در حال حاضر جزء پر درآمدترین به حساب می‌آیند؛ آورده‌ایم زیرا در سال‌های آتی هم این مشاغل با سودهای زیادی مواجه هستند.

    پزشکی و مشاغل مرتبط:

    در کشور ایران پزشکی و مشاغل مرتبط با آن از پردرآمدترین مشاغل محسوب می شوند و این برگرفته از عدم تغذیه مناسب افراد خانوار و مسائل بهداشتی خانوار و محیط پیرامون آن ها می باشد که تعدد مراجعات آن ها را برای درمان واجب می کند.

    وکالت و درآمدهای میلیونی:

    افزایش تنش های محیطی و سخت شدن زندگی باعث شده که دعاوی مختلف حقوقی ناشی از جرایم مختلف شکل گرفته از فقر در جامعه روز به روز بیشتر شود. حل و فصل این مشکلات نیازمند کار وکالت است که قطعا طی سال های آتی این شغل از رونق بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

    درآمد بالای ورزشکاران:

    برخی از رشته های ورزشی مانند فوتبال ترناوال های مالی زیادی در آن جابجا می شود. درآمد بالای فوتبالیست ها بخاطر عقد قرارداد با باشگاه هایی که سهمی از بودجه دولت دارند و یا به دلیل آوازه آن ها در یک کشور و خارج از مرزهای آن تجارت خاص خود را دارد و مسلما ورزشکاران از این موقعیت استفاده خواهند کرد.

    مشاغل ورزشی

    واسطه‌ گری و فرصت‌های پیش رو:

    واسطه گری یعنی اتصال خریدار به فروشنده، خواه در داخل یک کشور باشد و خواه خارج از آن کشور. در واقع واسطه گران برای آن دسته ازعرضه کنندگان و یا متقاضیانی که بازار هدف خود را نمی شناسند بسیار به صورت کاربردی عمل می کنند. واسطه ها به دلیل تعاملات بسیاری که با افراد حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از یک کشوردارند از بازار بسیار پردرآمدی برخودار هستند.

    مقاله پیشنهادی:   بورس ارز و جذابیت های آن در روند معاملات
    تولیدکنندگان انحصاری و سهم آنان از بازار آینده:

    محصولاتی که در بازار شاهد آن هستید ممکن است به صورت انحصاری تولید شوند و رقیبی برای آن تا مدت ها وجود نداشته باشد. تولید انحصاری هرچند به نفع اقتصاد یک کشور نیست اما برای صاحبان آن از یک بازار پر بازده خبر می دهد که با تغییر کیفیت محصولات خود می توانند بازار بهتری را داشته باشند و نسبت به گذشته فروش بهتری بدست آورند.

    تاجران و سودهای بی پایان:

    ممکن است سوال کنید که تاجران همان واسطه های مالی هستند و با آن ها قابل تفکیک نیستند. پس یک تاجر همان واسطه گر است. اما بهتر است بدانید که تفاوت تجار و واسطه ها در نوع فعالیت آن ها می باشد. تجار برخلاف واسطه ها بر یک نوع بازار و محصول خاص تمرکز دارند و با خرید وفروش یک محصول کسب درآمد می کنند.

    حرف آخر:

    از پیامبر اعظم (ص) سؤال شد: محبوب‌ترین مردم پیش خدا چه کسی است؟ پیامبر فرمود:کسی که بیشترین سود و خدمت را به مردم ارائه دهد. در انتخاب شغل دقت کافی را داشته باشید. باید ضمن توجه به درآمدهای مشروع ناشی از آن، میزان خدمات رسانی به عموم جامعه را نیز مورد توجه قراردهید زیرا این همان چیزی است که به آن امر شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: