کسب و کار اینترنتی و کار در منزل ؛ راه های کسب درآمد اینترنتی

دسته بندی :مطالب جدید ۲۰ تیر ۱۳۹۹ رضا رشیدی 1338
کسب و کار اینترنتی
  • [vc_row][vc_column][vc_column_text]

    اختراع اینترنت تأثیر زیادی در تسهیل کارهای مختلف داشته است. این تأثیر در حوزه کسب و کار کاملا بدیهی و ملموس می­‌باشد. هر فردی که به یک کامپیوتر و شبکه اینترنت دسترسی داشته باشد می­تواند یک کسب و کار اینترنتی درآمدزایی را شروع کند. در واقع برای شروع این کسب و کار به هیچ نوع تجربه فنی نیاز وجود ندارد. امروزه ابزارهای زیادی وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌توانید یک کسب و کار آنلاین را شروع کنید؛ این ابزارها باعث شده است که کارهای فنی نسبت به گذشته با سهولت بیشتری انجام بگیرند.

    شما در هر جایی که مایل هستید می­‌توانید زندگی کنید، برنامه خودتان را مشخص کنید و بر اساس تمایل خودتان در مورد سرعت و حوزه پیشرفت کسب و کارتان می‌توانید زمان کار خودتان را مشخص کنید. همچنین این کار به هیچ نوع تجربه کاری یا بازاری نیاز ندارد. در واقع این مورد یک ابزار دموکراتیک برای کارآفرینی است. در واقع شما می‌توانید حتی به دنبال کار در منزل باشید و اولین درآمد اینترنتی خود را در منزل کسب کنید.

    کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه می خواهد؟

    همچنین برخلاف کارهای ساختمانی که به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند، شما برای شروع کسب و کار اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارید. در واقع شما می­توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را بدون هیچ سرمایه­‌ای شروع کنید، چرا که سرویس­‌های رایگان متنوعی وجود دارند که امکان این کسب و کار را برای شما فراهم می­‌کنند. برای مثال شما با استفاده از وردپرس (WordPress) می­‌توانید یک وبسایت یا وبلاگ را به صورت رایگان طراحی کنید. همچنین شما بدون هیچ هزینه خاصی می­‌توانید محصولات خودتان را در سایت­‌هایی همانند آمازون (Amazon) و eBay و همچنین دیجی کالا به فروش برسانید.

    در واقع شما از پلتفرم فروش این سایت­ها به صورت رایگان استفاده می­‌کنید و یک درصد مشخصی از فروش خودتان را به عنوان هزینه به این سایت­‌ها پرداخت می­‌کنید. بنابراین همین الان می­‌توانید درآمد اینترنتی خود را بدون هیچ پولی شروع کنید. در ادامه دو روش اصلی برای شروع یک تجارت آنلاین و درآمدزایی معرفی خواهد شد که بدون هزینه یا کم هزینه هستند. منبع

     

    کسب و کار قطره ­ای راهی برای کار در منزل

    کسب درآمد اینترنتی

    ایده اصلی مربوط به تجارت کسب و کار قطره‌­ای آنلاین عبارت از این است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک هیچ الزامی در مورد نگهداشتن دارایی زیادی (یا به نگهداشتن هیچ نوع دارایی) از محصولات یا تحویل دادن محصولاتتان به مشتریتان ندارید. در این شرایط ریسک و هزینه مالی مربوط به فروش نرفتن محصولاتتان از بین می­‌رود و همچنین برای فرستادن محصول خودتان به جاهای مختلف کشور یا بیرون از کشور مشکل نخواهید داشت. در واقع شما هیچ گونه نیازی به تولید یا انباشت محصولات ندارید.

    مقاله پیشنهادی:   تحقیقات بازار در دیجیتال مارکتینگ

    تنها چیزی که شما باید بر روی آن متمرکز شوید، عبارت از بازاریابی و تبلیغ کردن به منظور پیدا کردن مشتریان و انجام دادن فروش خودتان است. بعد از صورت گرفتن فروش توسط شما، مابقی کارها توسط سایر افراد صورت می‌­گیرد. تنها هزینه شما عبارت از بازاریابی و تبلیغ کردن به منظور پیدا کردن یک مشتری جدید است.

    نحوه کار این کسب و کار

    بعد از انجام دادن این موارد شما با یک کامپیوتر برای کار در منزل سروکار خواهید داشت که مختص کسب و کار قطره­ ای است. نحوه کارکرد این کسب و کار به این صورت است:

    1. شما در سایت خودتان یا در پلتفرمی همانند آمازون، eBay یا Etsy محصولات فروشی خودتان را لیست می­‌کنید.
    2. بعد از ثبت سفارش توسط یکی از مشتری‌هایتان، شما این محصولا را با یک قیمت پایین­تر از شرکت طرف سوم می­‌خرید (که به عنوان حمل کننده قطره­‌ای شناخته می‌شود و معمولا یک تولیدکننده یا عمده­‌فروش است). این فرآیند به سادگی فرستادن سفارش مشتریتان است و صفر تا صد آن می­‌تواند به صورت اتوماتیک وار انجام شود. (این نکته را به یاد داشته باشید که شما هیچ نوع ریسک خرید دارایی را ندارید، چرا که فروش از قبل صورت گرفته است).
    3. در نهایت کسب و کار کننده قطره­‌ای محصول را برای فروشنده می­فرستد.

    به نظر شما این کسب و کار کسب و کار آسانی نیست؟ شما از طریق کسب و کار قطره­‌ای می‌توانید محصولات گسترده­‌ای را به فروش برسانید و در عین حال هزینه­‌های عملیاتی شما برای این کسب و کار در یک سطح کاملا پایینی باشد.

     

    نقاط ضعف کسب و کار قطره ای

    شما برای ایجاد این کسب و کار باید یک صاحب کسب و کار شناخته شده­‌ای را پیدا کنید تا در رابطه با تحویل داده شدن محصولتان به مشتریتان اطمینان خاطر داشته باشید. در صورتی که یکی از سفارشات با تأخیر برسد یا به دست مشتری نرسد و یا در صورتی که کیفیت محصول تحویل داده شده مناسب نباشد، مورد سرزنش و انتقاد قرار خواهید گرفت چرا که شرکت شما فرستنده محصول است و مشتری شما را به عنوان صاحب کالا می­‌شناسد.

    همچنین به دلیل اینکه این بازار یک بازار کاملا رقابتی است، حاشیه سود (که برابر است با تفاوت مابین قیمت عمده فروشی و قیمتی که مشتریان برای محصول می‌پردازند) در سطح کاملا پایینی است؛ بنابراین به منظور اینکه بتوانید سود قابل توجهی را به دست بیاورید، باید تجارت شما در سطح گسترده­‌ای باشد. با این وجود هزینه اولیه کم یا صفری که این کسب و کار دارد باعث شده است که همچنان یک تجارت جذاب باشد.

    مقاله پیشنهادی:   فارکس چیست؟

    شخصی سازی محصولات

    یکی از روش‌­هایی که با استفاده از آن می­‌توانید از حالت رقابتی مربوط به کسب و کار قطره­‌ای خارج شوید، عبارت از شخصی سازی لیبل محصولات خودتان است. برای این کار باید لیبل یا برند خودتان را بر روی محصولاتی بزنید که تولیدکننده درست می‌کند. در این صورت شما محصول یکسانی را نخواهید فروخت و فقط در مورد قیمت رقابت خواهید داشت؛ کاملا بدیهی است که در این شرایط شما رقابت کمتری خواهید داشت.

    برای مثال می‌توان به داروهایی که در داروخانه­‌ها فروخته می­‌شوند اشاره کرد؛ اکثر افراد فکر می­‌کنند داروهای دارای قیمت بالاتر دارای کیفیت و تأثیرات بیشتری هستند، این در حالی است که عناصر تشکیل دهنده داروهای کم قیمت و گران قیمت یکسان است. در حین بررسی کردن محصولات کسب و کار قطره­‌ای این موارد مهم را حتما در نظر بگیرید.

    هر شخصی که می­خواهد کسب و کار قطره‌­ای را شروع کند، حتما باید از سایت هایی همانند Amazon.com استفاده کند تا بتواند تجارت خودش را گسترش دهد و اطلاعات بیشتری را در مورد تبدیل شدن به یک خریدار سودده آمازون یاد بگیرد؛ دلیل این موضوع عبارت از این است که سایت آمازون بازاری را ایجاد کرده است که همه مشتریان دارای یک اعتماد قبلی نسبت به آن هستند و این سایت اهمیت زیادی نسبت به مشتریان خودش قائل است. همچنین شما می‌­توانید تجارت آنلاین خودتان را هم داشته باشید.

    نقاط قوت

    • نیاز داشتن به یک سرمایه اولیه محدود
    • نیاز نداشتن به نگهداری دارایی
    • می­‌توانید از بازارهایی استفاده کنید که بر مبنای مشتریان‌اند

    نقاط ضعف

    • در صورت اشتباه کردن عمده‌فروش، شما مورد انتقاد و سرزنش قرار خواهید گرفت
    • این بازار کاملا رقابتی است
    • به منظور اینکه درآمد قابل توجهی به دست بیاورید، باید فروش زیادی داشته باشید. (منبع: https://www.entrepreneur.com/article/297744)

    بازاریابی وابسته نوعی کسب و کار اینترنتی

    کار در منزل

    بازاریابی وابسته تا یک مقداری شبیه به کسب و کار قطره ­ای است ولی یک سری تفاوت­ نسبت به آن دارد. در این مدل کسب و کار اینترنتی شما هیچ نیازی به نگهداشتن دارایی مربوط به محصولات خودتان ندارید و همچنین هیچ نگرانی در مورد فرستادن محصولات خودتان برای مصرف کنندگان نخواهید داشت.

    نکته طلایی در کسب و کار اینترنتی

    تنها کاری که شما در این کسب درآمد اینترنتی باید انجام دهید عبارت از پیدا کردن یک شکاف (یا فرصت یا کمبود) در تجارت آنلاین خودتان و پیدا کردن شریکی است که در حوزه مربوط به این شکاف محصولاتی تولید می‌­کند. برخی از سایت­‌های مربوط به این درآمد اینترنتی شامل Clickbank.com، Amazon.com و CJ Affiliate توسط فرد متبحر و خبره (Convesantt که قبلا Commision Junction بوده است) می‌باشد.

    این سایت‌ها یک سری محصولات دیجیتالی (همانند کتاب­‌های اینترنتی، فایل‌های صوتی و فایل­‌های ویدئویی) یا محصولات فیزیکی ارائه می­‌دهند که شما می­‌توانید در مورد فرصت مربوط به فروش آن‌ها بازاریابی کنید. برخی از شرکت­‌ها و برندهای بزرگ همانند Wal-Mart و Home Depot برنامه­‌های مرتبطشان را خودشان اجرا می­‌کنند.

    مقاله پیشنهادی:   طرح توجیه اقتصادی چیست؟

    شما از طریق بازاریابی مرتبط محصولاتتان را برای فروش پیشنهاد می‌­دهید؛ برای مثال می­‌توانید این کار را از طریق وبلاگ یا وب سایت مربوط به کار اینترنتی خود انجام دهید. هر محصولی دارای لینک منحصر به فردی است که از طریق شریک مرتبط­تان به حساب شما بر می­‌گردد. فردی که بر روی لینک کلیک می­‌کند، برای خرید به کارت خرید شریک شما وصل خواهد شد. بعد از انجام گرفتن خرید، این خرید ثبت می‌­شود و شما یک کمیسیون دریافت می­‌کنید. مقدار کمیسیون دریافتی شما به شریک مرتبطتان بستگی دارد، ولی معمولا بین 5 تا 25 درصد است؛ این حق کمیسیون در محصولات دیجیتال 50 درصد یا بیشتر می‌­باشد.

    همانطور که خودتان هم متوجه شده­‌اید در این شغل اینترنتی شما با ریسک بسیار محدودی مواجه خواهید بود و همچنین به هیچ نوع سرمایه‌­ای نیاز ندارید. همانند کسب و کار قطره‌­ای در این مورد هم هزینه‌های شما فقط شامل هزینه بازاریابی و تبلیغات برای فروش است.

    تفاوت کسب و کار اینترنتی و کسب و کار قطره ای

    تفاوت اصلی این کسب درآمد اینترنتی با کسب و کار قطره‌­ای در این مورد است که در این مدل تجاری رقبای بیشتری وجود دارند. تنها کاری که شما باید انجام دهید عبارت از تهیه کردن یک لینک برای مشتری است تا بر روی آن کلیک کند و بقیه موارد را فرد تاجر انجام خواهد داد (کارهایی از قبیل صدور صورت حساب، تکمیل سفارش، خدمات مشتری و سایر موارد).

    تنها کاری که شما باید در این کسب و کار انجام دهید عبارت از بازاریابی کردن به منظور ثبت سفارش است (شما این کار را می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ یا هر روش دیگری که دوست دارید انجام دهید). ولی بعد از آنکه مشتری بر روی لینک مربوطه کلیک کند، کار شما تمام خواهد شد. شما هیچ  وظیفه­‌ای در مورد حمل کردن محصولات یا تأمین کردن خدمات مورد نظر مشتریان نخواهید داشت. همچنین در این کسب و کار هیچ الزامی نسبت به نگهداشتن دارایی وجود ندارد.

    تنها کاری که شما باید انجام دهید عبارت از تمرکز کردن بر روی روش­های بازارایابی مربوط به کسب و کار آنلاینتان است.

     

    نقاط قوت

    • ریسک پایین: شما هیچ نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارید
    • مدل تجارت دارای رقبای زیاد است

    نقاط ضعف

    • شما مسئولیت وصل کردن مشتری به لینک مرتبط را خواهید داشت (عدم وصل شدن مشتری از طریق این لینک­ها به معنای وجود نداشتن درآمد برای شما خواهد بود).
    • شاید نیاز داشته باشید که برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کنید.

     

    برای مشاوره رایگان پیرامون راه اندازی اولین کار در منزل از طریق کسب و کار اینترنتی خود، با گروه مشاوران خبره ایرانیان تماس بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: