چهار راهکار ساده و موثر برای بالا بردن فروش فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک (بخش اول)
راهنمای مطالعه
چهار راهکار ساده و عملی برای بالا بردن فروش فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک محلی (بخش اول)
اگر شما مدیر یک فروشگاه مثلاً یک فست فود هستید و یا حتی سوپر مارکت محلی، تعمیرگاه ماشین، کارواش و یا هر فروشگاه دیگری که باشید؛ حتما دوست دارید با بالا بردن فروش ، سود بیشتری بدست آورید.
اگرچه در شرایط فعلی بازارها که با حضور رقبای بزرگ فروشگاه های آنلاین سخت تر هم شده، اما در ادامه این مطلب راهکار های ساده و عملی را معرفی می کنیم تا بتوانید به تدریج و به صورت همیشگی فروش بیشتری داشته باشید. برای انجام کارهای زیر نیازی به استخدام نیروی جدید و هزینه زیاد ندارید مگر آنکه بخواهید انجام آن ها را به متخصصان واگذار کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
1- نام و لوگوی مناسب:
اگر هنوز فروشگاه شما اسم و لوگو ندارد، بهتر است اسم و لوگوی مناسبی برای خود بسازید و تابلوی ورودی را متناسب با آن دوباره بازسازی کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با صنعت و کار شماست. این کار هزینه بالایی ندارد اما در ماندگاری شما در ذهن مشتری و مخاطب تاثیر زیادی دارد. لینک تعدادی از سایت هایی که می توانید لوگوی خود را سفارش دهید:
2- درج کسب و کار خود در نقشه گوگل:
لوکیشن خود را روی نقشه گوگل درج کنید و شماره های تماس خود را نیز قرار دهید این کار کمک می کند افرادی که از طریق جستجوی گوگل دنبال محصولات شما می گردند راحتتر آدرس و شماره شما را پیدا کنند. در لینک زیر، نحوه وارد کردن فروشگاه در نقشه گوگل آموزش داده شده است:
3- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید:
در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام صفحه کاری و کانال درست کنید و آدرس و لینک آن را روی شاسی به شکل بارکد (QR CODE) چاپ کرده و در معرض دید مشتریان قرار دهید. حتی اگر زمان، بودجه کافی و تمایل برای فعالیت در این شبکه ها ندارید باز هم داشتن این شبکه ها به عنوان نمادی از به روز بودن و بالابردن کلاس کاری در نگاه مشتری بین شما و بقیه تفاوت ایجاد کند.
4- خدمات یا نمونه رایگان داشته باشید:
در صورتیکه خدمات و محصولات فروشگاه شما به گونه ای است که می توانید بخشی از آن را به صورت رایگان (حتی به مدت محدود) ارائه دهید از انجام آن تردید نداشته باشید، چراکه این کار در صورت تداوم، پس از مدتی مشتریان بیشتری را روانه فروشگاه شما خواهد کرد.
برای مثال سوپرمارکت ها می توانند خرید تلفنی و تحویل درب منزل رایگان ارائه کنند، یک فست فود می توانند در کنار سفارش مشتری یک بسته قارچ سوخاری یا سیب زمینی رایگان تحویل دهند، و به همین شکل می توانید ایده هایی از این دست برای فروشگاه خود پیدا کنید.
راهکارهای معرفی شده عمومی بوده و تاثیر زیادی در افزایش فروش کسب و کار شما دارند اما تکنیک های ارتقای فروش به چهار مورد فوق ختم نمی شود و می توان برای هر فروشگاه یا کسب و کاری، راه حل های خاص و متناسب با آن را بکار گرفت.
تکنیک های بیشتر برای ارتقای فروش کسب و کار های کوچک (بخش دوم)