چگونه بر روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری بر روی طلا

    جمله معروف بزرگترین سرمایه گذار دنیا آقای “ریدالیو” را به خاطر داشته باشید که ” نداشتن طلا به معنای نشناختن تاریخ و نشناختن اقتصاد” است. طبیعی است که طلا نیز مانند هر کالایی دارای بازاری برای خرید و فروش است که در آن خریدار و فروشنده توسط کانال های ارتباطی (اتاق پایاپای بورس کالا) به یکدیگر متصل می شوند. اما واقعا چرا این روزها سرمایه گذاری بر روی طلا به عنوان بازاری جذاب برای سرمایه گذاری در جهان شناخته شده است؟

    سرمایه گذاری برروی طلا

    بالابردن انگیزه سرمایه گذاری مخاطب

    طلا کالایی است که با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله عدم خوردگی و تجزیه ناپذیری باعث شده است که مورد مناسبی برای نگهداری ثروت در بلند مدت قلمداد شود. طلا با قابلیت نقدشوندگی بالا این امکان را به شما می دهد که به راحتی بتوانید در هر زمانی که به وجه نقد نیاز داشته باشید نسبت به فروش آن اقدام کنید.

    مقاله پیشنهادی:   ابزار مدرن نظارت بر کسب و کار برای مدیران

    سرمایه گذاری طلا در کشورهای با ثبات اقتصادی پائین به عنوان شاخص ترس معرفی شده است زیرا هر کشوری که با تنش های مختلف سیاسی، اقتصادی و…مواجه گردد با تحت الشعاع قرارگرفتن اقتصاد، بازار طلا را با سیر صعودی قیمت مواجه خواهد کرد از این رو بازار طلا را fear index معرفی می کنند.

    موارد بالا تنها بخشی از قابلیت های طلا به عنوان کالایی جهت سرمایه گذاری بود که از آن ها نام برده شد.

    چگونه در بازار طلا سرمایه گذاری کنم؟

    برای این منظور از راه های مختلفی مانند خرید یا فروش فیزیکی، خرید یا فروش سهام یک شرکت معدنی، بازار فارکس، قراردادهای آتی و صندوق های ETF جهت سرمایه گذاری بر روی طلا کمک بگیرید، تنها کافی است شما با برخی از اطلاعات بازار سرمایه گذاری آشنا باشید. در کشور ایران بیشتر معاملات افراد(سرمایه گذاری در امرخرید) بر روی طلا به صورت خرید و فروش فیزیکی صورت می پذیرد که این خود ناشی از عدم آشنایی افراد با راه های دیگر سرمایه گذاری بر روی طلا است و یا به عبارتی امکان ورود به بازارهای دیگر مانند خرید سهام یک شرکت معدنی برای ایرانیان که فاقد معادن طلا است وجود ندارد.

    مقاله پیشنهادی:   تحلیلگر کسب و کار

    سرمایه گذاری

     

    از اقدامات خوبی که طی سالهای اخیر در کشور ایران رخ داده است راه اندازی قراردادهای آتی سکه در بورس کالا بوده است. تحت قراردادهای آتی شما میتوانید به سرمایه گذاری بر روی کالایی با قیمت زمان حال بپردازید که درآینده قصد خرید آن را دارید. اگر خیلی حرفه ای هستید و می توانید در بازار فارکس ورود نمائید تا با نوسان گیری(افزایش و کاهش قیمت ها) جزء 10درصد سودبرندگان بازار باشید پیشنهاد می کنم سرمایه گذاری جذاب را در بروکرهای سوئیس، آلمان و… از دست ندهید.

    اگر هنوز آن سطح از آگاهی برای سرمایه گذاری در بازارهای بین الملل را کسب نکرده اید، صندوق های ETF گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری طلا برای شما خواهند بود. صندوق های ETF که چندسالی است در قالب خرید و فروش گواهی سپرده طلا در ایران مشغول فعالیت هستند ورود کنید زیرا این صندوق ها به نوبه خود دارای امنیت بالا، شفافیت خوب، خرید و فروش آسان، سرمایه گذاری با مبلغ کم اما بازدهی بالا را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده اند.

    مقاله پیشنهادی:   استراتژی مدیریت نوآوری و انواع آن کدام اند؟

     

    برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

    بورس و فرابورس، شباهت ها تفاوت ها

    سرمایه گذاری در بورس را از کجا شروع کنیم؟

    آموزش قراردادهای اختیار معامله زعفران

    آشنایی با معاملات قراردادهای آتی زعفران

    قراردادهای سلف موازی استاندارد

    چگونه بر روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

    اختیارات نامتعارف(Exotic Option)

    اختیار متعارف و غیرمتعارف تفاوت ها و شباهت ها

    کاربرد قرارداد اختیار معامله

    اختیارات نامتعارف و مدیریت ریسک بازار

    گرامین بانک پشتوانه کسب و کارهای خرد

    کسب وکار الکترونیک راهی برای بهتر دیده شدن

    چگونه در اوراق بدهی سرمایه گذاری کنیم؟

    عرضه اولیه چیست و چگونه انجام می شود

    سایت بورس کالای ایران

    سایت TSETMC  

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: