ارزش گذاری شرکت ❤ هزینه ارزش گذاری شرکت چقدر است؟

دسته بندی :ارزش گذاری, مطالب جدید ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ رضا رشیدی 8934
ارزش گذاری شرکت و استارتاپ

راهنمای مطالعه

  • چه در صورتی که بخواهید کسب و کاری را بخرید یا استارت آپ خودتان را بفروشید، باید قیمتی برای آن تعیین کنید. یک سری روش های مختلف برای ارزش گذاری شرکت وجود دارد؛ این ارزش شامل ارزش دارایی ها، ارزش کسب و کارهای مشابه و اندازه پیش بینی شده برای جریان پولی آینده می باشد. حتی در صورتی که شما فردی را برای ارزیابی شرکت استخدام کنید و ارزش یک کسب و کار را با موفقیت برآورد کنید، شناخت روش های محاسبه ارزش برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. برای اینکه بطور دقیقتر بدانید ارزش گذاری چیست، به مقاله آن در سایت مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان (گروه متیس) مراجعه کنید.

     

    برای استعلام هزینه خدمات ارزش گذاری شرکت و استارت آپ تماس بگیرید.

    ارزش گذاری شرکت - گروه متیس

    ارزش گذاری دارایی، ارزش گذاری شرکت، ارزش گذاری استارت آپ، مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان آماتیس (متیس)

     

    چرا ارزش گذاری شرکت اهمیت دارد؟

    محاسبه ارزش شرکت در صورت تمایل شما برای خرید یا فروش اهمیت دارد، ولی این مورد تنها  دلیل اهمیت ارزش گذاری نیست؛ سایر دلایل ارزش گذاری عبارتند از:

    • در صورتی که شما به دنبال تأمین مالی باشید، وام دهنده ها، بانک های سرمایه گذار و سرمایه گذاران مخاطره‌آمیز تمایل خواهند داشت که در مورد ارزش شرکت شما مطلع شوند.
    • در صورتی که شما دارای شرکتی باشید و شریکتان بخواهد از آن خارج شود، باید ارزش سهم شریکتان از شرکت را محاسبه کنید.
    • در یک طلاق هم ارزش شرکت ضرورت پیدا می کند، چرا که دارایی های مربوط به زندگی ازدواجی باید به صورت عادلانه تقسیم شوند.

    ارزش گذاری شرکت می تواند یک موضوع اختلاف برانگیز باشد. برای مثال در سناریوی شراکت، ممکن است شریک شما نسبت به سهم واقعی که دارد مقدار بالاتری بخواهد. به همین دلیل روش های ارزش گذاری هدفمند مفید می باشند.

    مطلب پیشنهادی متیس: 10 دلیل اصلی برای ارزشگذاری شرکت

     

    موارد کلیدی ارزش گذاری شرکت

    • ارزش گذاری شرکت، ارزش اقتصادی یک واحد تجاری را تعیین می کند.
    • روش‌های مختلفی برای ارزش‌گذاری یک کسب‌وکار وجود دارد، مانند بررسی ارزش بازار، ضریب‌های سود، یا ارزش دفتری و سایر روش‌ها.

    موضوع ارزش گذاری شرکت اغلب در امور مالی شرکت مورد بحث قرار می گیرد. ارزش گذاری تجاری معمولاً زمانی انجام می شود که یک شرکت به دنبال فروش تمام یا بخشی از عملیات خود باشد یا به دنبال ادغام یا تصاحب شرکت دیگری باشد. ارزش گذاری یک کسب و کار فرآیند تعیین ارزش فعلی یک کسب و کار، با استفاده از معیارهای عینی، و ارزیابی تمام جنبه های کسب و کار است.

    یک ارزش گذاری تجاری ممکن است شامل تجزیه و تحلیل مدیریت شرکت، ساختار سرمایه، چشم انداز سود آتی یا ارزش بازار دارایی های آن باشد و ابزارهای مورد استفاده برای ارزش گذاری می تواند در بین ارزشگذاران و مشاوران، مشاغل و صنایع متفاوت باشند. رویکردهای رایج برای ارزش گذاری شرکت شامل بررسی صورت های مالی، مدل های تنزیل جریان نقدی و مقایسه شرکت های مشابه است.

    مزایای خدمات ارزش گذاری

    مزیت کلیدی بسیاری برای استفاده از خدمات ارزش گذاری برای کسب و کارها وجود دارد؛ اولین مورد می توان به این اشاره کرد که تخمین دقیقی از ارزش کسب و کار شما ارائه می کند و این مهم است، زیرا می تواند به شما کمک کند تا در هنگام فروش یا مذاکره وام ها و سرمایه گذاری ها، چقدر پول درخواست کنید؛ بنابراین به شما این امکان را می دهد که اهداف واقع بینانه ای برای خود و کسب و کارتان تعیین کنید و همچنین برای رشد یا توسعه آن برنامه ریزی دقیق تری انجام دهید.

    موردی دیگه که لازم است به آن اشاره شود بینشی است که در زمینه های بالقوه برای بهبود در عملیات کسب و کار شما فراهم می کند و به عنوان بخشی از فرآیند ارزشگذاری، تیمی از متخصصان جنبه های مختلف شرکت شما را بررسی می کنند، از جمله مالی، عملیات، پایگاه مشتری، رقابت و موارد دیگر.

    آنها قادر خواهند بود هر نقطه ضعف یا قوت را در این زمینه ها شناسایی کنند که به طور بالقوه می تواند به ارزش شرکت شما آسیب برساند یا به آن کمک کند؛ سپس می توان از این اطلاعات برای ایجاد تغییرات و بهبودهایی برای افزایش ارزش شرکت شما در آینده استفاده کرد.

    مقاله پیشنهادی:   قرارداد های بازار فارکس

    در نهایت، استفاده از خدمات ارزش گذاری می تواند در بلندمدت، باعث صرفع جویی در زمان و هزینه شما شود. تیمی که خدمات ارزش گذاری را انجام می دهد به منابعی مانند داده های تحقیقات بازار و روندهای صنعت دسترسی خواهد داشت که به آنها امکان می دهد به سرعت ارزش بازار فعلی کسب و کار شما را ارزیابی کنند؛ این شما را از انجام این تحقیق به تنهایی، که هم زمان بر و هم پرهزینه خواهد بود، نجات می دهد.

    علاوه بر این، آنها همچنین ممکن است در مورد چگونگی بهبود جنبه های خاصی از عملیات کسب و کار خود توصیه هایی ارائه دهند تا بتوانید ارزش آن را در طول زمان به حداکثر برسانید.

    خدمات ارزش گذاری شرکت، ارزیابی عینی از ارزش شرکت شما را بر اساس تعدادی از عوامل مانند روند بازار، رقابت، داده های تاریخی فروش، معیارهای صنعت، معیارهای عملکرد مالی و موارد دیگر ارائه می دهد و این تجزیه و تحلیل به تعیین ارزش واقعی شرکت شما کمک می کند تا بتوانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد چگونگی به حداکثر رساندن پتانسیل آن بگیرید.

    بسته به نیاز شما، این سرویس همچنین ممکن است بینش بیشتری در زمینه هایی مانند فرصت های بالقوه برای رشد یا زمینه هایی که در آنها در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیفی دارید ارائه دهد.

    ارزش گذاری شرکت با استفاده از قیمت سهام

    زمانی که یک شرکت به صورت عمومی معامله می شود، به راحتی و با استفاده از قیمت سهام می توان ارزش بازاری آن را برآورد کرد. فرض کنید که 500000 سهم یک شرکت به صورت عمومی مبادله شود و ارزش هر سهم در حال حاضر برابر با 20 دلار باشد. در این قیمت ارزش کل شرکت برابر با 10 میلیون دلار خواهد بود.

    این روش ساده ترین روش برای مشخص کردن ارزش شرکت است، ولی بهترین روش موجود نیست. قیمت سهم مبتنی بر ارزش درک شده از شرکت است و نشان دهنده ارزش واقعی شرکت نمی‌باشد. جنبه ذهنی قیمت سهام یکی از دلایل نوسان آن است. استفاده صرف از قیمت سهام برای ارزش گذاری ریسک زیادی دارد، چرا که:

    ریسک های استفاده از قیمت سهام در ارزش گذاری

    • ممکن است سرمایه گذاران ارزش سهم را بر مبنای موفقیت یک محصول در حال ساخت جدید برآورد کنند. زمانی که یک محصول شروع به کار می کند، ممکن است قیمت ثابتی داشته باشد یا ارزش سهام کاهش یابد.
    • سرمایه گذارانی که می‌خواهند سهام یک شرکت را خریداری کنند، ممکن است ارزش گذاری موثقی از آن کسب و کار نداشته باشند.
    • ممکن است سرمایه گذاران رشدی را در آینده پیشبینی کنند که هیچ وقت اتفاق نیفتد.
    • ممکن است سرمایه گذاران این فرض را داشته باشند که به دلیل رشد شرکت در یک سال اخیر، همین رشد در سال آینده هم وجود خواهد داشت. هیچ لزومی برای مصداق داشتن این پیشبینی در همه موارد وجود ندارد.
    • ممکن است قیمت سهام در واکنش به خبرهای بدی تغییر پیدا کند و نشان دهنده ارزش واقعی شرکت نباشد.
    • در صورتی که یک شرکت به صورت سنگین مورد معامله قرار نگیرد، قیمت سهام معنادار نخواهد بود.

    البته در صورتی که شرکت شما به صورت عمومی مورد معامله قرار نگیرد (شرایطی که اکثر کسب و کارهای کوچک دارند)، برای تخمین ارزش شرکت به یک روش متفاوت نیاز خواهید داشت و این روش یک تخمین نادرست به شما خواهد داد.

     

    ارزش گذاری یک شرکت با استفاده از comps

    فرمول دیگری که برای تعیین کردن یک قیمت وجود دارد، عبارت از مقایسه کردن شرکت با یک شرکت مشابه است. برای مثال در صورتی که بخواهید کسب و کار خودتان را بفروش برسانید، می‌توانید شرکت خودتان را با شرکت‌هایی مقایسه کنید که در منطقه جغرافیایی شما هستند و در یک صنعت مشابه فعالیت می‌کنند.

    یکی از روشهای مناسب برای بدست آوردن comps عبارت از پیدا کردن کسب و کارهای اخیرا فروش رفته و مشخص کردن قیمت فروش است. یک روش دیگر عبارت از انتخاب کردن یک شاخص همانند نسبت قیمت / درآمدها است که در صورت در دسترس بودن اطلاعات کافی می‌توان از آن استفاده کرد.

    استفاده از این روش یک سری محدودیت هایی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

    • این امکان وجود دارد که نتوانید فروش‌های قابل قیاس را پیدا کنید.
    • در صورتی که اطلاعات مربوط به فروش به روز نباشد، نشان دهنده ارزش بازاری فعلی نخواهد بود.
    • شرکتهای محدودی وجود دارند که با هم مشابه هستند. نحوه تعدیل کردن فرمول به منظور نشان دادن تفاوت‌های کلیدی (برای مثال ممکن است تجهیزات یک شرکت قدیمی باشد یا کارمندانش آموزش بهتری دیده باشند) به مهارت خاصی نیاز دارد.

     

    برای سفارش خدمات ارزش گذاری شرکت، استارت آپ و … تماس بگیرید.

    ارزش گذاری استارتاپ در گروه متیس

    انجام خدمات ارزش گذاری کسب و کار، استارت آپ و سهام در گروه متیس

     

     

    ارزش دارایی ها

    یک ارزیابی مبتنی بر ارزش دارایی ها عبارت از روشی است که به محاسبات ریاضی پیچیده‌ای نیاز ندارد. در این روش باید ارزش دارایی های خودتان را جمع کنید، بدهی های خودتان را کسر کنید و در نهایت ارزش کل شرکت خودتان را بدست بیاورید. برای این فرمول ارزش گذاری دو رهیافت وجود دارد که عبارتند از:

    • ادامه دادن به فعالیت: در این رهیافت فرض می‌شود که کسب و کار ادامه پیدا کند و شما دارایی‌های اصلی خودتان را نفروشید.
    • تسویه: در این رهیافت ارزش کسب و کار بر مبنای دریافتی شما در صورت تعطیل کردن آن، فروش دارایی‌های خودتان و پرداخت بدهی‌هایتان محاسبه می‌شود. این فرمول، تخمین حد پاینی را از ارزش شرکتتان ارائه می کند، چرا که فروش های تسویه ای معمولا با قیمت بازاری یکسان نیستند.
    مقاله پیشنهادی:   کسب وکار الکترونیک راهی برای بهتر دیده شدن

    یکی از نواقص ارزش گذاری شرکت بر مبنای دارایی این است که یک کسب و کار خوب ارزش بیشتری نسبت به ارزش تجهیزات، ملک ها، موجودی انبار و سایر دارایی ها دارد.

     

    هزینه شروع فعالیت

    یک فرمول دیگر که برای ارزش گذاری شرکت وجود دارد (هر چند که به صورت گسترده استفاده نمی‌شود)، عبارت از تخمین هزینه شروع همان کسب کار از نقطه صفر است. برای مثال در صورتی که شما یک شرکت تولیدی را بررسی کنید، می‌توانید هزینه خرید تجهیزات، اجاره فضای مورد نیاز، خرید ماشین آلات و استخدام نیروی کار را محاسبه کنید. با استفاده از این روش می‌توانید ارزش شرکت تأسیس شده را تخمین بزنید.

     

    روش نرخ جریان پول تنزیل شده (DCF)

    روش DCF یک روش انعطاف پذیر برای تخمین ارزش شرکت است. ارزشگذاری شرکت با استفاده از DCF در مقایسه با روش ارزیابی دارایی به محاسبات عددی پیچیده تری نیاز دارد. با این وجود در نظر گرفتن میزان درآمد آتی شرکت در این روش باعث می‌شود که دید مناسب‌تری در مورد ارزش واقعی شرکت داشته باشیم.

    منطق مربوط به مبنا قرار دادن جریان پول نقد برای ارزیابی یک شرکت عبارت از این است که پول آن چیزی است که مالکان می‌خواهند و به آن نیاز دارند. در صورتی که درآمد آتی شرکت شما شگفت‌انگیز باشد، ولی جریان پولی شما منفی باشد، نخواهید توانست بدهی‌های خودتان، اجاره‌ها و حقوق کارکنانتان را پرداخت کنید.

    فرمول محاسبه DCF

    1. درآمد آتی خودتان را محاسبه کنید. می‌توانید درآمد خودتان را بر مبنای پیشبینی رشد ساده تخمین بزنید یا عواملی همانند قیمت، حجم، رقابت و مشتری را در آن دخیل کنید. گزینه دوم زمانبرتر و سخت تر است.
    2. هزینه‌ها و دارایی‌های سرمایه‌ای خودتان را مشخص کنید. ترکیب این موارد با درآمد باعث خواهد شد که شما جریان پولی آینده‌تان را مشخص کنید.
    3. ارزش نهایی جریان پولی را مشخص کنید. برای مثال ارزش کل جریان پولی شما بعد از پنج سال چقدر خواهد بود؟
    4. در نهایت به منظور مشخص کردن ارزش واقعی بر مبنای فرمول های استاندارد، از ارزش نهایی استفاده کنید. در صورتی که جریان پولی شرکت منجر به ایجاد ارزش نهایی 17.5 میلیون دلاری شود و این ارزش برای پرداخت بدهی‌های شما کافی نباشد، برای مشخص کردن ارزش پول آینده‌تان در زمان حال باید جریان پولی خودتان را تنزیل کنید. عدد به دست آمده نشانگر ارزش شرکت شما خواهد بود.

    مزیت های فرمول DCF:

    استفاده از DCF برای ارزش گذاری شرکت دارای مزیت های زیادی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • این روش هیچ نیازی به اطلاعات سایر شرکت ها ندارد.
    • می توانید انتظارات و فرضیات خودتان در مورد آینده شرکت را در محاسبات DCF دخیل کنید.
    • بر اساس شرایط مختلفی که ممکن است در آینده پیش بیاید، می‌توانید از سناریوهای مختلفی در DCF استفاده کنید.
    • هرچند که این روش به محاسبات ریاضی پیچیده‌ای نیاز دارد، ولی با استفاده از Excel می‌توانید محاسبات آن را ساده تر کنید.

    معایب DCF:

    با این وجود ارزش گذاری با استفاده از DCF یک سری معایب هم دارد، که برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • شما برای مشخص کردن رشد و جریان پولی آتی از یک سری فرضیات استفاده می کنید. همین مورد باعث وسوسه شدن برای خوشبینی بیش از حد می شود.
    • تغییر دادن فرضیات منجر به تغییر قابل توجه جریانات پولی آینده می‌شود.
    • تخمین ارزش با استفاده ازDCF یک روش پیچیده است و به همین دلیل احتمال خطا یک احتمال بالا است.
    • هرچند که استفاده از اکسل منجر به تسهیل استفاده از روش DCF می‌شود، با این وجود استفاده از اکسل هم به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد.

    ضریبی از درآمد

    درآمد هم مانند جریان پولی یک ابزار سنجش از میزان درآمدی می باشد که یک شرکت می‌تواند ایجاد کند. روش ضریب درآمد از این مورد (درآمد) برای ارزشیابی یک شرکت استفاده می‌کند. در این روش باید درآمد سالیانه فعلی شرکت را حساب کنید، آن را در عددی همانند 0.5 یا 1.3 ضرب کنید و ارزش شرکت را حساب کنید.

    تعیین این ضریب در اختیار شما نیست. برای مثال این ضریب در صنعت محصولات خانگی 2.56 و برای صنعت غذا برابر با 1.3 است. استفاده از روش ضریب درآمد برای شرکتی که دارای 360.000 دلاری در هر سال می باشد، در صنعت غذا ارزشی معادل 500.400 و در صنعت محصولات خانگی ارزشی معادل 921.600 را برای شرکت تعیین خواهد کرد.

    تحلیل گران کسب و کار به جای اینکه از فرمول ضریب درآمد برای تعیین ارزش شرکت استفاده کنند، از این روش به منظور تعیین یک حد بالا از ارزش شرکت استفاده می‌کنند.

     

    مازاد و بدهی

    بعد از تعیین عددی برای ارزش شرکت، شما فقط با این عدد سروکار خواهید داشت. اکثر روش‌ها هیچ اهمیتی نسبت به پول نقد در دسترس و میزان کل بدهی شرکت قائل نیستند. شما قبل از تعیین ارزش یک شرکت باید این موارد را مد نظر قرار دهید.

    برای مثال فرض کنید که می‌خواهید شرکت خودتان را بفروشید و روش جریان پول تنزیل شده ارزش خالص شرکت را برابر با 560.000 دلار برآورد کند. با این وجود شما یک وام 200.000 دلاری داشته باشید. در صورتی که بدهی‌ها متعلق به شرکت باشد، خریدار فقط حاضر به پرداخت 360.000 دلار خواهد بود.

    مقاله پیشنهادی:   5 روش کاربردی برای ارزش گذاری سهام

    در صورتی که پول در دسترس شما بیش از پول مورد نیاز برای مخارج فوری باشد، تمایل خواهید داشت تا قیمت کسب و کار خودتان را بالا ببرید و مازاد پول نقد خودتان را به نحوی نشان دهید. همچنین شما می‌توانید این مازاد پول نقد را به نحوی از شرکت خارج کنید و بقیه موارد را به خریدار انتقال دهید.

     

    استفاده از یک متخصص

    در صورتی که به تنهایی اقدام به ارزش گذاری شرکت نکنید، احتمال انجام دادن این کار به صورت بهتر افزایش خواهد یافت. حتی در صورتی که شما دانش مناسبی نسبت به بحث‌های مالی و نرم افزارهای صفحه گسترده (همانند اکسل، اکسس و … ) داشته باشید، باید به این نکته توجه کنید که ارزش گذاری یک مجموعه مهارت تخصصی است. یک ارزیاب حرفه ای نسبت به استفاده از ضرایب مناسب، داده‌های مربوط به شرکت‌های مشابه، شرایط مربوط به بازار و نحوه استفاد از آن‌ها در شرکت‌های منحصر به فرد نسبت به شما تخصص بیشتری دارد.

    نکته حائز اهمیت دیگری که وجود دارد عبارت از این است که متخصصان هدفمند هستند. چه در صورتی که شما به دنبال یک استراتژی خروج باشید یا اینکه خودتان را برای خرید یک شرکت مدنظرتان آماده کنید، فقط یک تصور سطحی از این کار خواهید داشت. استفاده از یک متخصص ارزیاب حرفه‌ای باعث خواهد شد که شما از اشتباهات احتمالی دوری کنید.

    همچنین یک ارزیابی واقعی منجر به تسریع پروسه می‌شود. یک ارزیابی حرفه ای نسبت به نحوه قیمت گذاری یک شرکت بمنظور فروش مناسب آن در محیط بازار فعلی تسلط بیشتری دارد. (منبع: https://economictimes.indiatimes.com/)

     

    انتخاب فرمول ارزش گذاری شرکت

    تغییر دادن فرضیات حتی در حین استفاده از یک فرمول (برای مثال استفاده از روش ارزش گذاری DCF برای یک شرکت) باعث می‌شود که میزان ارزش تخمین زده شده به صورت قابل توجهی تغییر کند. در روشهای ضریبی، تغییر ضریب منجر به بدست آمدن ارزش های متنوعی می‌شود. استفاده از فرمول ارزش گذاری مبتنی بر دارایی باعث می‌شود که ارزش تخمینی نسبت به روش ارزش جریان پولی تغییر کند. همچنین ارزش تخمین زده شده در روش Comps ممکن است بالاتر از ارزش تخمین زده شده در اکسل باشد.

    اگر بخواهیم شرکت را بفروشیم

    در صورتی که هدف شما فروش باشد، باید از روشی استفاده کنید که قیمت تعیین‌شده توسط آن بهترین قیمت ممکن و در عین حال یک قیمت واقعی باشد. همچنین در صورتی که بخواهید کسب و کاری را بخرید، قیمت تعیین شده علاوه بر اینکه باید تا حد ممکن پایین باشد، بلکه همچنین باید قیمتی باشد که فروشنده را نسبت به قبول آن ترغیب کند. علاوه بر این هیچ علم دقیقی در مورد بهترین گزینه و روش تخمین وجود ندارد. بنابراین در حین ارزش گذاری حتما باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

    • از خودتان بپرسید که چه نیازی به ارزشگذاری دارید. در صورتی که می‌خواهید مزایا و معایب مربوط به خرید یک شرکت را ارزیابی کنید، باید در مورد سودده بودن این خرید اطمینان کسب کنید. همچنین در صورتی که بخواهید شرکت خودتان را بفروشید، نیازهای متفاوتی خواهید داشت.
    • آیا شرکت شما سرمایه سنگینی دارد؟ در صورتی که شرکت شما دارایی سنگینی همانند زمین یا دارایی های مهم داشته باشد، ارزش دفتری دارایی ها ممکن است بالاتر از ارزش تخمین زده شده با استفاده از جریان پولی تنزیل شده یا روش ضریب درآمد باشد.
    • نرم های صنعت شما به چه نحوی هستند؟ ارزش گذاری مبتنی بر دارایی بیشتر برای تولید کنندگانی مناسب است که تجهیزات زیادی دارند. در صورتی که شما خدمات حرفه ای ارائه دهید و تجهیزات خاصی نداشته باشید، استفاده ار روش مربوط به ارزش دارایی ها نامناسب خواهد بود.

    سایر روش ها

    در صورتی که بخواهید وقت خودتان را صرف اینکار کنید، می توانید با استفاده از روش های مختلف تخمین های متعددی را در مورد ارزش شرکت بدست بیاورید. روش استاندارد مورد استفاده بانکداران به این صورت می باشد: بررسی شرکت های قابل قیاس و فروش های اخیر و بعد از آن استفاده از تحلیل جریان پولی تنزیل شده. استفاده از برآورد میانگین این روش باعث می شود که سرمایه گذاران ایده مناسبی در مورد میزان سرمایه گذاری خودشان در یک شرکت بدست بیاورند.

     

    ارزش گذاری شرکت ها در شرایط کرونایی

    همه گیری ویروس منحوس کرونا چالشی غیر طبیعی برای متخصصان ارزش گذاری ایجاد کرده، چرا که ما در مورد نحوه برخورد شرکت ها، کسب و کارها و صنایع با محدودیت‌های ایجادشده در نتیجه‌ی شیوع کووید 19 و اینکه آیا اقتصادهای جهان قدرت ادامه دادن به فعالیت‌های خودشان بطور طبیعی را دارند، آگاه نیستم. بنابراین شرایط خاصی در چنین فضایی حاکم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزش گذاری شرکت در شرایط کرونایی، بهتر است به مقاله‌ای که در این خصوص نوشته‌ایم مراجعه کنید.

    برای سفارش خدمات ارزش گذاری شرکت و استارت آپ تماس بگیرید.

    روند و مراحل ارزش گذاری شرکت

    10 دلیل اصلی برای ارزش گذاری شرکت
    ارزش گذاری چیست (به زبان ساده)
    روش های ارزش گذاری دارایی
    مشاوره امکان سنجی قبل از شروع کسب و کار
    تهیه طرح توجیهی سرمایه گذاری ها (Feasibility Study)
    اهمیت تدوین بودجه و برنامه ریزی در شرکت های مختلف

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    1. مونا نصیر گفته؛
      11:57 1401/07/16

      در ارزش گذاری استارتاپ‌ها مهم‌تر از جنبه محاسباتی و ریاضی قضیه، تحلیل کسب‌وکار از منظر ارزش گذاری و تخمین ارزش منصفانه به منظور رفع آن نیاز است. این اهداف می‌توانند جذب سرمایه، خرید و فروش سهام، واگذاری سهام تشویقی یا مواردی از این دست باشند.

    2. صابر نجار گفته؛
      15:42 1401/09/12

      سلام خیلی ممنون. ممنون میشم بیشتر درباره ایده ای که مطرح کردین توضیح بدین. یعنی شما معتقدین ارزش یک کسب و کار بسته به اینکه هدفش از ارزش گذاری چی باشه، متفاوته؟

    3. پرتوی گفته؛
      12:14 1402/02/27

      مطلب بسیار خوبی بود
      مزاحمتون خواهیم شد.

    4. دلارام حشمتیان گفته؛
      17:06 1402/02/31

      ارزش گذاری پیش نیاز جذب سرمایه و دستیابی به سرمایه‌ های مراحل A، B، C و D است. بعد از مراحل آ و ب نوبت به جذب سرمایه مرحله سی می رسد. تامین سرمایه سری C به استارتاپ‌هایی که تا کنون توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورده کمک می‌کند تا با چشم‌اندازی وسیع‌تر و حرکت به سوی عرضه عمومی سهام (IPO) جلو بروند.

    5. عبدی گفته؛
      16:17 1402/03/23

      سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مطلب خوبتون
      شرکتمون رو می‌خوایم ارزش گذار کنیم چطور میتونیم از شما مشاوره بگیریم؟

      • سلام و وقت بخیر. می تونید تماس بگیرید، تعدادی سوال براتون میفرستیم سپس براتون پروپزال رایگان می فرستیم. میتونید از مشاوره تلفنی رایگان برای راهنمایی بیشتر استفاده کنید.
        02191091576 یا از طریق واتساپ 09226577505 پیغام بذارید. 🌹

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: