معرفی ارزش گذاری در نت ورک یا ادیفای

دسته بندی :مطالب جدید ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ رضا رشیدی 1284
معرفی ارزش گذاری در نت ورک یا ادیفای
  • بحث ارزش گذاری در نت ورک که همچنین به عنوان ادیفای شناخته می شود، تفاوت عمده ای با ارزش گذاری در سایر حوزه ها همانند ارزش گذاری شرکت، ارزش گذاری کسب و کار، ارزش گذاری استارت آپ ها و غیره دارد. بحث ارزش مطرح شده در این حوزه ها بیشتر جنبه ارزیابی اقتصادی دارد و با استفاده از یک سری ابزارهای مالی در نهایت یک عدد بیانگر ارزش می شود. ولی ارزش گذاری در نت ورک و بخصوص ارزش گذاری در نت ورک مارکتینگ ابعاد کاملا متفاوتی نسبت تعیین ارزش در سایر حوزه ها دارد.

    امروزه بحث تعیین ارزش در نت ورک به یکی از ابزارهای مهم در حوزه نت ورک تبدیل شده است. این ارزش گذاری به شما کمک می کند تا اعضای سازمان و روابط مابین آنها را در یک شبکه ارزش ارزیابی کنید. معمولا تعیین ارزش از طریق بررسی روابط و با استفاده از یک چارت یا شبکه صورت می گیرد.

    ارزش گذاری در نت ورک در واقع یعنی احترام و ارزش گذاشتن به تمامی موارد مرتبط با نت ورک و کلید اصلی دستیابی به آن آموزش، آموزش و آموزش است. وجود نت ورک به این آموزش وابستگی زیادی دارد و بدون آن نت ورک ماهیت و وجود بیرونی نخواهد داشت.

    آموزش از طریق پشتیبانان، حامیان و لیدرها ارائه می شود که باید مورد ارزش گذاری قرار بگیرند. در شبکه ها ارزش زیادی برای این آموزش دهندگان قائل می شوند و از این طریق تلاش می شود نت ورک همواره یکدل، بزرگ و همسو باشد. این  جنبه ارزش گذاری دو حالت دارد که شامل حرکات و کلمات می باشد.

    مقاله پیشنهادی:   نحوه کار و کاربرد آپشن ها

    نکته مهم دیگری که وجود دارد عبارت از ارزش گذاری به صورت صادقانه و کاملا حقیقی است. با توجه به اینکه نت ورک نقش بسیار مهی در رسیدن افراد به اهداف و رویاهایشان دارد، بنابراین تمامی موارد مهم برای نت ورک برای تک تک اعضای آن هم باید مهم در نظر گرفته شوند.

    حوزه های مختلف ارزش گذاری در شبکه

    ارزش گذاری در شبکه موضوعات مختلفی را شامل می شود که از شبکه در سطح جهاتی تا ارزش شبکه های دیجیتال محور متغیر هستند. موضوع مهمی که در این حوزه وجود دارد نحوه کمی سازی این ارزش با پایه ریاضی است. یک سری قوانین تجربی وجود دارد که هدف آنها انجام این کار است.

    افرادی که در ارزش گذاری نت ورک شرکت دارند، هم به صورت انفرادی مورد بررسی قرار می گیرند و هم از طریق منافعی که برای نت ورک ایجاد می کنند. ارزش گذاری در نت ورک، تجارت یا کسب و کار را به صورت کلی بررسی می کند که شامل جنبه های مالی و غیر مالی عملیات ها می باشد.

    معرفی ارزش گذاری در نت ورک یا ادیفای

    روش هایی تعیین ارزش

    ارزش گذاری در نت ورک یک سری ابزارهایی را برای بررسی ارزش های مالی و غیرمالی و جنبه های کسب و کار در اختیار قرار می دهد. اکثر روش های مورد استفاده به صورت بصری هستند و معمولا از نمودار یا نقشه ها برای بررسی روابط و تعاملات مهمی استفاده می شود که مابین بخش های مختلف هر شبکه شکل می گیرند.  این بخش ها معمولا نشانگر افراد، گروه ها، واحدهای تجاری و حتی کسب و کارهای انفرادی در یک صنعت می باشند.

    سیستم ارزش گذاری امتیاز

    هدف نت ورک مارکتینگ همانند هر صنعت دیگری فروش کالا و خدمات به مشتری است که در ازای فروش آن، هزینه ای که از قبل تعیین شده است به افرادی که (چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم) در زنجیره فروش محصول نقش دارند، داده می شود. به منظور پرداخت پورسانت های اعضای شبکه از یک سیستمی به نام سیستم ارزش گذاری امتیاز استفاده می شود. در سرتاسر جهان، نت ورک های گسترده ای وجود دارند که به منظور پرداخت پورسانت برای اعضا از سیستم ارزش گذاری امتیاز استفاده می کنند.

    مقاله پیشنهادی:   ساختار سازمانی ترکیبی

    در این سیستم به محصولات با توجه به قیمت آن ارزش امتیازی خاصی در نظر گرفته می شود و این امتیاز مبنای دریافت پورسانت قرار می گیرد. مزیتی که این روش دارد عبارت از تشویق افراد برای فروش بیشتر به منظور دریافت پورسانت بیشتر است. مزیت دیگری که برای این روش بیان می شود عبارت از این است که در صورت تمایل شرکت برای فروش یک محصول خاص، با در نظر گرفتن یک امتیاز بالا می توان افراد را به فروش آن محصول ترغیب کرد.

    سیستم ارزش گذاری امتیاز

    دلیل تعیین ارزش

    در بحث نت ورک تعیین ارزش به یک سبک خاصی انجام می شود. معمولا به افراد شاغل در نت ورک توصیه می شود که هیچ وقت خودشان را به عنوان مرجع معرفی نکنند و دیدگاه های خودشان را بیان نکنند. بلکه همواره توصیه می شود که یک فرد ثالث به عنوان مرجع معرفی شود تا فرد بتواند تاثیر لازم را بر روی افرادی که دعوت می کند داشته باشد.

    با معرفی فرد ثالث، راهکارهای لازم از طریق این فرد گفته می شود. در برخی مواقع ممکن است حرف های فرد ثالث دقیقا با حرف های فرد دعوت کننده مشابه باشد، ولی این فرآیند تعیین ارزش همواره باید رعایت شود چرا که منجر به رشد مجموعه می شود. این روش باعث می شود که افراد جدید از منابع آموزشی، رهبران و سایر موارد تاثیر بگیرند و اطلاعات و راهکارهای لازم را دریافت کنند.

    مقاله پیشنهادی:   طرح های تجاری به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را اداره کنید

    نکات مهمی که باید در نظر داشته باشیم

    در حین ادیفای یا ارزش گذاری باید رهبر را ادیفای کرد نه اینکه حرف ها را از جانب خودمان بیان کنیم. هر چقدر هم که دیدگاه شما قوی و قابل قبول باشد، همواره باید این نکته را رعایت کنید چرا که رهبر باید به شما راهکار بدهد نه اینکه از شما راهکار دریافت کند.

    ادبیات ادیفای کردن هم اهمیت زیادی دارد. باید نکات ادبی مربوط به ادیفای در نت ورک را حتما رعایت کنیم تا به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم. همچنین باید مواردی که در رابطه با رهبر یا لیدرمان می گوییم، باید بر مبنای واقعیت باشد نه اینکه در تعریف غلو کنیم.

    نکته بعدی که اهمیت دارد انتخاب یک رهبری است که اطلاعات کامل و به روزی در حوزه نت ورک داشته باشد و آگاهی و اشراف کاملی نسبت به کاری داشته باشد که می خواهد انجام دهد.

    گروه متیس همیار و همراه شما در مسیر تعیین ارزش

    همانطور که در بالا اشاره شد، ارزش گذاری در نت ورک حساسیت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای این منظور باید از به روز ترین و علمی ترین منابع در دسترس استفاده کرد. سایت متیس تلاش دارد تا از طریق تولید محتوی در این زمینه و همچنین مطالعات موردی  و ارائه خدمات ارزش گذاری و مشاوره اقتصادی همیار و همراه شما در این مسیر باشد. پس همواره ما را دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: