ضرورت مراجعه به یک شرکت مشاوره اقتصادی

دسته بندی :مطالب جدید ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ رضا رشیدی 514
شرکت مشاوره اقتصادی
  • در برخی مواقع افراد و حتی شرکت ها در امورات مالی خودشان به یک بن بست می رسند. در این شرایط است که نیاز به یک مشاوره ارزش پیدا می کند که معمولا از طریق یک شرکت مشاوره اقتصادی ارائه می شود. امروزه هر فرد و شرکتی (چه در شرایط بن بست و چه در شرایط عادی) برای فعالیت در حوزه های مختلف کسب و کار و سرمایه گذاری و همچنین برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی از سرمایه در دسترس نیاز به استفاده از خدمات یک شرکت مشاوره اقتصادی دارد.

    این شرکت مشاوره اقتصادی نیازهای فرد یا شرکت مراجعه کننده را بررسی و با توجه به شرایط راهکارهای لازم را برای رشد اقتصادی پیشنهاد می دهد. راه کار ارائه شده بر اساس شرایط می تواند دید بلند مدت یا کوتاه مدت داشته باشد و همچنین در طول زمان و حسب نیاز پیش آمده تغییر پیدا کند.

    حوزه های مربوط به مشاوره اقتصادی

    امروزه اصلی ترین حوزه ای که یک شرکت مشاوره مالی و اقتصادی در آن مشاوره می دهد، عبارت از حوزه سرمایه گذاری می باشد. معمولا زمانی که یک سرمایه گذار به دنبال پیدا کردن فرصت های سرمایه گذاری جدید است و یا اینکه می خواهد سود سرمایه گذاری فعلی خودش را ارتقاء بخشد، به یک شرکت مشاوره اقتصادی مراجعه می کند. همچنین باید توجه داشت که در سرمایه گذاری فعلی و همچنین برنامه سرمایه گذاری جدید هم خدمات مشاوره ای ارائه می شود.

    حوزه مهم بعدی عبارت از حوزه مالی کسب و کار و شرکت ها می باشد که معمولا اهداف آنها عبارت از افزایش سود خالص، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، تامین مالی، افزایش فروش و غیره هستند. زمانی که کسب و کارها رشد پیدا می کنند، گزارشات مالی و حساب و کتاب های آنها پیچیده تر می شوند و ممکن است منجر به سردرگمی شوند. در این شرایط مشاوران اقتصادی با توجه به دانش و تجربه ای که در این حوزه دارند، پیچیدگی های موجود را کاهش می دهند و امور مالی شرکت را شفافتر می کنند تا احتمال بروز خطا به پایین ترین سطح ممکن برسد.

    مقاله پیشنهادی:   چالش های ارزش گذاری دارایی های شخصی و پرتفو ها

    بنابراین می توان گفت که مشاوره می تواند با هدف رسیدگی به امور مالی، تهیه گزارش های مختلف و … که منجر به سهولت مسیر پیشرفت شرکت ها می شود، صورت بگیرد.

    حوزه های مربوط به مشاوره اقتصادی

    روش های ارائه مشاوره

    در گذشته و با توجه به شرایط موجود خدمات مشاوره ای مختلف من جمله مشاوره مدیریت کسب و کار و مشاوره توسعه کسب و کار به صورت حضوری ارائه می شد. اما امروزه خدمات مشاوره به صورت آنلاین و تلفنی هم ارائه می شود که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. با این وجود رسالت هر سه نوع مشاوره عبارت از کمک به حل مشکلات یا دستیابی به پیشرفت های مد نظر با  استفاده از تجربه و مهارت فرد و شرکت مشاور اقتصادی می باشد.

    همچنین ارائه مشاوره از طریق یک فرد مشاور یا یک شرکت مشاور که از افراد مشاور تشکیل شده است ارائه می شود. معمولا این فرد مشاور تحصیلات مرتبط در حوزه مشاوره ای خودش دارد و می تواند یک فعال اقتصادی یا از اساتید باشد. مشاوره های ارائه شده توسط این فرد می تواند به صورت عمومی یا به صورت تخصصی و در حوزه تحصیلات فرد باشد.

    مقاله پیشنهادی:   بازار اولیه و بازار ثانویه

    وظایف مشاور

    هر فردی که به عنوان مشاور در حوزه مالی و به صورت انفرادی یا در قالب یک شرکت مشاوره اقتصادی می خواهد خدمت ارائه دهد، باید یک سری وظایف تعیین شده ای را انجام دهد. شاید بتوان گفت که اصلیترین وظیفه موجود عبارت از حل بحران های اقتصادی و موانع مالی، کمک در توسعه مشاغل، کاهش ریسک و غیره می باشد. این فرد با بررسی گزارشات مالی مختلف و در نظر گرفتن درآمد و هزینه شرکت و سایر فاکتورهای مهم، باید بهترین تصمیم را برای خارج شدن از شرایط بحرانی و مشکل زا بگیرد.

    همانطور که در بالا هم اشاره شد، وظیفه و حوزه فعالیت مهم بعدی مشاور عبارت از کمک به افراد در امور سرمایه گذاری و کسب سود می باشد. مشاور با بررسی شرایط شرکت و همچنین فرصت های بالقوه موجود، کمک می کند تا شرکت به صورت برنامه ریزی شده و متناسب در حوزه های مختلف در دسترس سرمایه گذاری کند.

    وظیفه بعدی مشاور که به نوعی مهمترین وظیفه هم محسوب می شود، ارائه راهکارها و ایده های سود آور در حوزه های مختلف می باشد. در هر صنعت و کسب و کاری یک سری فرصتهایی وجود دارد که معمولا افراد عادی متوجه آنها نمی شوند. این امر وظیفه مشاور است که این فرصت ها را به دقت بررسی و در مواقع مناسب به افراد و شرکت ها پیشنهاد دهد.

    به طور خلاصه می توان گفت که مشاور فردی است که به افراد حقیقی یا حقوقی کمک می کند سرمایه خود را بهتر مدیریت کند. این نوع مشاوران که معمولا مشاور حرفه ای هستند در حوزه های مختلف من جمله بیمه، مسکن، دانشگاه، بازنشستگی و غیره و با توجه به اهداف و نیازهای مالی فرد پیشنهادات مناسب و کاربردی ارائه می دهند.

    مقاله پیشنهادی:   کسب و کارهای ساده و پر بازده با سرمایه کم(بخش چهارم)

    به چه مشاور یا شرکت مشاوره ای باید مراجعه کرد؟

    به چه مشاور یا شرکت مشاوره ای باید مراجعه کرد؟

    به منظور اینکه مشاوره برای دسترسی به هدف شما مفید باشد، باید ابتدا مشخص کنید که از مشاور خود چه انتظارات و سوالاتی دارید. ما باید از یک مشاور یا شرکت مشاوره ای استفاده کنیم که تجربه و سابقه کاری مرتبط داشته باشد، تعداد سابقه های خدمات موفق قابل قبولی داشته باشد، تخصص و مدرک مرتبط در حوزه مد نظر ما داشته باشد، بتوانند محتوا را به خوبی انتقال دهد و با قوانین و اصول روز آشنایی کامل داشته باشد.

    ممکن است یک سری افراد یا شرکت ها در برخی موارد گفته شده شرایط خوبی داشته باشند و در موارد دیگر شرایط کافی را نداشته باشند. در این مواقع معمولا تجربه و سابقه کاری و همچنین تعداد سابقه های خدمات موفق به بقیه فاکتورها ترجیح داده می شود.

    معمولا یک مشاور خوب وضعیت اقتصادی فرد مراجعه کننده را کنترل می کند و به طور مرتب یک سری توضیحات و اطلاعات مالی از مراجعه کننده می گیرد. این پروسه اکثرا از طریق جلسات و گفتگوها انجام می پذیرد.

    گروه متیس مشاور اقتصادی شما

    گروه متیس مشاور اقتصادی شما

    پیچیدگی های موجود در حوزه های مختلف اقتصادی باعث شده است که بدون بهره گیری از یک مشاوره کسب موفقیت برای شرکت ها و افراد امکان پذیر نباشد. سایت متیس با مطالعه بازارهای مختلف و درک کامل هیجانات موجود در آنها، این امکان را برای شما فراهم می کند تا با یک بینش کامل تر و به دور از هیجان زدگی تصمیم گیری های اقتصادی موفق و پرسودی داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: