تحقیقات بازار چه فوایدی دارد؟

داشبورد های مدیریتی و برنامه و بودجه سالانه
  • امروزه تحقیقات بازار به یک موضوع حیاتی برای کسب و کارهای جدید و کسب و کارهایی مطرح شده است که از قبل شکل گرفته اند، چرا که حیات یک شرکت در بازار رقابتی امروزی بدون آگاهی یافتن از محیط پیرامون به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. مطالعه بازار یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن آگاهی در مورد مشتریان، رقبا و کل بازار می باشد. هدف از اجرای مطالعه بازار تجهیز کردن شرکتتان به اطلاعاتی می باشد که برای تصمیم گیری های آگاهانه به آنها نیازمندید.

    اهمیت این موضوع به صورت ویژه در زمانی مشخص می شود که یک کسب و کار کوچک می خواهد ایده جدیدی را بررسی کند، به یک بازار جدید وارد شود یا یک محصول یا خدمات جدیدی را ارائه دهد. در این مقاله یک سری از مزیت های مطالعه بازار معرفی خواهند شد. پس با ما همراه باشید.جهت افزایش فروش و توسعه کسب و کار با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    تحقیقات بازار

    تحقیقات بازار

    تصمیم گیری های آگاهانه

    رشد یک سازمان بستگی به تصمیم گیری هایی دارد که توسط مدیریت اتخاذ می شود. مدیریت با استفاده از تکنیک های مطالعه بازار می تواند بر مبنای نتایج بدست آمده ای تصمیم گیری کند که این نتایج مبتنی بر دانش و تجربیاتشان می باشد. تحقیقات بازار برای شناخت روندهای بازار مفید می باشد، به همین دلیل برای بدست آوردن شناخت کامل از مشتریان این مطالعه باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

    مقاله پیشنهادی:   بازار های مالی و انواع آن

    بدست آوردن اطلاعات دقیق

    مطالعه بازار یا تحقیقات بازار یک سری اطلاعات واقعی و دقیقی را فراهم می کند و سازمان را برای هر رویداد ناگواری آماده می کند که ممکن است در آینده اتفاق بیافتند. بدون شک یک کسب و کار از طریق بررسی مناسب بازار پیشرفت مناسبی برای دستیابی به اهدافش خواهد داشت و یک برتری نسبت به رقبای خودش بدست خواهد آورد.

    مشخص کردن اندازه بازار

    یک محقق می تواند اندازه بازاری را تخمین بزند که شرکت به منظور بدست آوردن سود باید محصول یا خدمات خود را در آنجا به فروش برساند.

    انتخاب کردن یک سیستم فروش مناسب

    انتخاب کردن یک سیستم فروش دقیق و مناسب برای بازار بر مبنای مطالعه باعث خواهد شد که محصولات یا خدمات شرکت یک جایگاه مناسبی در بازار بدست بیاورد.جهت اصلاح ساختار و روند های سازمان با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    آگاهی یافتن در مورد اولویت های مشتریان

    مطالعه بازار باعث می شود که یک شناخت مناسبی در مورد نحوه تغییر اولویت ها (و سلایق) مشتریان بدست آید و در نهایت شرکت می تواند بر اساس اولویت ها، رفتارهای خرید و سطح درآمد مشتریان، محصولات یا خدمات خودش را ارائه کند. محققان می توانند نوع محصولی که باید تولید شود یا فروخته شود را بر مبنای نیازهای خاص مشتریان تعیین کنند.جهت  گزارش های تخصصی و مطالعات بازار با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    مقاله پیشنهادی:   راهکار های افزایش فروش مبتنی بر مهارت های ارتباطی و تکنیک های روانی (بخش دوم)

    جمع آوری اطلاعات در مورد ادراکات مشتری نسبت به برند

    مطالعه بازار علاوه بر ایجاد اطلاعات می تواند به محقق کمک کند تا یک شناخت مناسبی در مورد دیدگاه مشتریان نسبت به سازمان یا برند بدست بیاورد و با استفاده از آن برنامه های آتی شرکت را مشخص کند.جهت تهیه طرح توجیهی سرمایه گذاری ها FS با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    سرمایه گذاری تجاری سودده

    این سرمایه گذاری اهمیت زیادی برای هر کسب و کار دارد. این نوع سرمایه گذاری از طریق در اختیار داشتن اطلاعات با ارزی امکان پذیر است، چرا که این اطلاعات مسیر مناسب و نحوه دستیابی به فروش های مد نظر را نشان می دهد. جهت مشاوره اقتصادی قبل از شروع کسب و کار با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    فرصت ها

    فرصت های بالقوه مربوط به محصولات یا خدمات می توانند از طریق مطالعه بازار مشخص شوند. شما از طریق بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خودتان می توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات مکمل بدست بیاورید. نیازهای مشتریان در طول زمان تغییر می کنند، تحت تاثیر تکنولوژی و شرایط مختلف قرار می گیرند و ممکن است شما متوجه یک سری نیازهای تامین نشده ای شوید و در نهایت یک سری فرصت های مناسبی را برای کسب و کار خودتان ایجاد کنید.جهت برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

    مقاله پیشنهادی:   10 دلیل اصلی برای ارزش گذاری شرکت

    پیش بینی

    یک کسب و کار کوچک همانند مشتریان خودش تحت تاثیر عملکرد اقتصاد محلی خودش قرار می گیرد. در صورتیکه مشتریان ناراضی باشند، پول زیادی صرف خرید نخواهند کرد و این مورد بر روی کسب و کارها تاثیر خواهد گذاشت. یک کسب و کار از طریق مطالعه مشتریان، که بخشی از تحقیقات بازار است، می تواند نسبت به دیدگاه آنها در مورد خوشبینانه بودن یا نگران کننده بودن وضعیت اقتصادی آینده مطلع شود و در نتیجه یک سری تعدیلاتی را در فعالیت های خودش ایجاد کند. برای مثال در صورتیکه صاحب یک کسب و کار کوچک به این نتیجه برسد که وضعیت اقتصادی بدتر خواهد شد، ممکن است راه اندازی محصول جدید خودش را به تعویق بیاندازد. جهت بودجه سالانه و داشبورد مدیریتی BI با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

     

    10 روش اصلی مربوط به مطالعه بازار

    7 دلیل اهمیت مطالعه بازار برای یک کسب و کار

    مطالعه بازار در طرح توجیهی محصول جدید

    داشبورد مدیریتی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

    تدوین برنامه و بودجه سالانه و داشبورد مدیریتی BI

    تفاوت برنامه ریزی بودجه سالانه عملیاتی با برنامه استراتژیک

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    رضا رشیدی

    کارشناس ارشد اقتصاد نفت و گاز

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: