فوت و فن کسب و کار: چند راهکار ساده اما مهم

ارتقای فروش توسعه کسب و کار
  • مقدمه:

    درعصر فعلی، در بیشتر کشورهای دنیا ، فوت و فن کسب و کارها از جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی ، و … نقش آفرینی می کنند و توجه ها را به خود جلب کرده اند. ما در گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان می خواهیم فنون کسب و کار را بررسی کنیم و تاکید کنیم که با استراتژی نداشتن ، بی برنامگی ، عدم وجود ساختارهای مشخص نمی توان مانع ورشکستگی شد.

    راهکار اول

    سعی کنید که مشتری، مشتری بیاورد.

    سعی کنید مشتریان قدیم خود را به عنوان سرمایه قلمداد کنید و از آن ها برای توسعه کسب و کارتان بهره مند شوید. از راهکارهای مرسوم در فوت و فن کسب و کار روش اعطای تخفیف به مشتریان قدیم در قبال آوردن مشتریان جدید است. سعی کنید کپن هایی در اختیار آن ها قراردهید که در مراجعات بعدی از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

    فوت و فن کسب و کار

    راه کارهای ارتقای فروش و توسعه کسب و کار

    راهکار دوم

    سعی کنید که تفاوت ایجاد کنید.

    مقاله پیشنهادی:   سه موج تحول اقتصادی زندگی بشر

    لازم است که کسب و کار شما با بقیه کسب و کارها تفاوت داشته باشد. تولید و خدماتی که ارائه می کنید را متفاوت کنید. سعی کنید همیشه کاری دور از انتظار مشتریان انجام دهید. ایجاد تفاوت با هزینه کوچک اما خلاقانه بهتر از هزینه های سنگین اما ناموفق در فوت و فن کسب و کار است.

    راهکار سوم

    سعی کنید تخفیف هوشمند بدهید.

    تخفیف هوشمند به این معناست که شما باید سعی کنید از دادن تخفیفات مستقیم بر روی کالا خود داری کنید و مشتری را آگاه سازید که اگر خرید آن ها از حدی فراتر رفت کالایی به صورت هدیه به آن ها تعلق خواهد گرفت این همان تخفیف سیستمی فوت و فن کسب وکار است.

    توسعه کسب و کار و افزایش فروش

     راهکار چهارم

    سبد متفاوت انتخاب کنید

    در دنیای پیرامون احتمال برد و باخت در هر تجارتی وجود دارد پس عاقلانه نیست که کل سرمایه خود را در یک کسب و کار متمرکز کنید. بهترین راه برای شما آن است که سرمایه خود را به چندبخش تقسیم کنید.

    مقاله پیشنهادی:   پرکاربردترین مشتقات مالی

    راهکار پنجم

    تبلیغات کنید

    شاید با خود این سوال را کرده باشید که تبیلغات چه اهمیتی دارد؟ چرا باید آن را جدی بگیریم؟ ما در گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان معتقدیم که تبیلغات بقای کسب و کار شماست. ضرب المثلی هست که می گوید کار بدون تبلیغ مانند چشمک زدن در تاریکی است. تبلیغات راه آگاه سازی مشتریان در فوت و فن کسب و کاراست.

    راهکار ششم

    رقبا را بشناسید.

    شناخت رقبا به معنای این نیست که صرفا بدانید چه تعداد در صنعت شما درحال فعالیت هستند. مفهوم این عبارت به این معناست که در تحقیقات بازار خود علت موفقیت رقبا را جستجو کنید. رقبا همان برندهایی هستند که در بازار با یکدیگر رقابت می کنند. برندهای متفاوت برای مشتری به منزله یک کالای جانشین هستند..

    توسعه کسب و کار و ارتقای فروش. گروه متیس

    راه کارهای ارتقای فروش و توسعه کسب و کار

    راهکار هفتم

     از تکنولوژی کسب و کار غافل نشوید

    همراه شدن کسب و کار با رشد روز افزون تکنولوژی راهکاری برای شناخت و بهبود ارائه خدمات به مشتریان است. تکنولوژی با ابزارهایی که ایجاد می کند(وب سایت، تلفن و…) ارتباط با مشتری را سهل تر می کند این به معنی موفقیت بیشتر در کسب و کار است.

    مقاله پیشنهادی:   ساختار سازمانی پویا

    راهکار هشتم

    در محیط کوچک رشد کنید

    افراد دائما با خود تکرار می کنند که راه موفقیت کوچ کردن به شهرهای بزرگ است اما غافل اند که دنیای بزرگتر موانع بزرگتری دارد. تحقیقات گروه متیس، مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان نشان می دهد که موفقیت در شهرهای کوچک برای افراد بسیار بیشتر است این یعنی اهمیت دادن به فرصت ها در دل تهدیدها.

    چهار راهکار ساده برای افزایش فروش 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    1. صابر گفته؛
      22:01 1399/09/04

      ممنونم بابت مطلب خوبتون. خیلی استفاده کردم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: