کسب وکار خانگی ساده ترین راه کسب درآمد

کسب و کار خانگی
  • مبدا کسب وکار خانگی

    خیلی قبل تر از آنچه که تصور کنیم کسب وکار به شکل صنعت امروزی آن رایج نبود بلکه پیشینه آن به ظهور مفهوم خانه و یکجانشینی انسان باز می‌گردد که متداولترین آن کشاورزی بود. با وقوع انقلاب صنعتی مرزی میان کار و خانه کشیده شد که نتیجه آن چیزی جز کمرنگ شدن نقش کسب وکارهای خانگی در اقتصاد کشورها نبود. بعد از شوک اقتصادی بحران انرژی اپک سال 1973 نظر کارشناسان به کسب وکارهای خانگی دوباره آغاز شد.

    کسب وکار خانگی

    کسب وکار خانگی چیست:

    کسب وکار خانگی به آن دسته از کسب وکارهایی گفته میشود که در فضای مسکونی توسط عضو یا اعضای خانواده بدون ایجاد مزاحمت برای سایرین ایجاد می شود بلکه در چهارچوب آن کالا وخدمتی تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع از کسب وکار به تجارتهای خیلی کوچکی اطلاق می شود که نیازمند سرمایه گذاری بالا در دارایی های ثابت و متغیر نیستند.

    مقاله پیشنهادی:   ساختار سازمانی ارگانیک چیست و مزایا و معایب آن

    درجه اهمیت کسب وکارهای خانگی

    عموما کسب وکارهای خانگی در تقسیم بندی های اقتصادی در دسته پنهان و غیررسمی جای دارند اما نسبت به مقیاس کوچکی که دارند نقش قابل توجهی در ثروت و رشد اقتصادی یک جامعه و توسعه سرمایه اجتماعی آن ایفا می کنند که با گسترش خوداشتغالی در جامعه، جهشی در راه توسعه پایدار اقتصادی آن کشور محسوب می شوند.

    کسب وکارهای خانگی به دلیل سرمایه اندک و زوده بازده بودن در جهت متعادل کردن بازار نقش موثری دارند و باتوجه به شرایط حاکم بر کشور متناسب با بعد خانوار می توانند در کوتاه مدت و میان مدت نرخ بیکاری را کاهش دهند.

    اهمیت کسب و کار خانگی

    مزایای کسب و کار خانگی

    صاحبان کسب وکارهای خانگی دارای آزادی عمل بیشتری از نظر ساعات کاری انعطاف پذیر و ریسک پائین در ایجاد کسب وکار هستند. صاحبان کسب وکار به راحتی می توانند میان کار و زندگی توازن ایجاد کنند. یکی از عمده ترین مزیت های کسب وکارخانگی متناسب بودن آن با توانایی جسمی افراد معلول و کم توان است.

    مقاله پیشنهادی:   آموزش کامل تابلوخوانی حرفه ای بورس + تکنیک ها

    چرا کسب وکار خانگی را انتخاب کنیم

    دلایل زیادی برای راه اندازی کسب وکار خانگی وجود دارد که می توان به سه مورد از مهم ترین آنها اشاره کرد:

    • استقلال مالی و افزایش درآمد برای معیشت زندگی
    • تست محصول و تحقیقات بازار
    • سرگرمی و رضایت فردی از فعالیت های اجتماعی

    گروه مشاوران خبره کسب وکار ایرانیان با ارائه مشاوره به شما  و ارائه راهکارهای معرفی محصولاتتان، کسب وکارتان را رونق می بخشند. صاحبان کسب وکار، قبل از هر گونه اقدامی می بایست درباره ایده کسب وکار خود تحقیق کنند، محل کار خود را متناسب با نوع فعالیت خود تعیین نمایند، از افراد خانواده به عنوان مهمترین سرمایه بهره مند شوند، در برند سازی دقت کافی داشته باشند، برای کسب وکار خود حساب بانکی ایجاد نمایند، روابط عمومی خود را بالا ببرند و مهمتر آنکه نسبت به کسب وکار خود افتخار کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: