مطالعه بازار در طرح توجیهی محصول جدید

طرح کسب و کار، طرح توجیهی
  • مقدمه (تحقیقات بازار در طرح توجیهی)

    به دفعات شنیده اید جلسات بین کارفرما و مشاور، این نکته گوشزد می شود که مطالعه بازار یکی از اصلی ترین گام های سرنوشت ساز کسب و کار است. مدیران نباید نسبت به مطالعه بازار به صورت سطحی نگاه کنند و آن را بی اساس تلقی کنند زیرا در مطالعات امکان سنجی یا طرح توجیهی، موضوع مورد مطالعه از 3 بعد بازار، فنی و مالی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    برای درخواست طرح توجیهی با شماره های 02191091576 ، 09226577505 تماس بگیرید.

    تحقیقات بازار به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا با در نظرگرفتن میزان فروش سالانه و سایر المان های بازار سال های پیش رو را پیش بینی کنند و براساس آن به توجیه پذیری/یا عدم توجیه پذیری بخش مالی برسند .

    هزینه طرح توجیهی سرمایه گذاری

    امکان سنجی پروژه و تهیه طرح توجیهی سرمایه گذاری ها

     

    مقاله پیشنهادی:   کلیات شرکتهای سهامی و انواع آن

    مطالعات بازار در طرح توجیهی

    مطالعات بازار در طرح توجیهی از اهمیت بالایی برخوردار است. صاحبان کسب و کار باید این نکته را در نظر داشته باشند تا با مطالعات بازار، پیش بینی های علمی و قدرتمند را قبل از سرمایه گذاری های سنگین و شروع بهره برداری انجام دهند. در مطالعات بازار توجه به فاکتورهای مهم از جمله عرضه و تقاضا فعلی و آتی نشان دهنده ورود/ عدم ورود به بازار است.

    راه های شناخت بازار هدف

     مدیران سازمان ها از روش های متداول مانند برنامه ریزی استراتژیک، مطالعه بازار، بازسازی برند، جایگاه برند و تحقیقات بازاریابی استفاده می کنند تا بخش بندی ها به طور صحیح انجام پذیرد و بازارهدف آن ها عالمانه انتخاب شود.

     مطالعه بازار محصول جدید

    آیا داشتن بدون اطلاعات از دنیای محصول و تکیه بر دانش تک بعدی خود، تولید و توسعه محصولات جدید نهایتا منجر به موفقیت خواهد شد؟ کدام یک از فعالان بازار بدون توجه به نیاز مشتریان، سلایق مصرف کنندگان و از همه مهمتر فعالیت رقیبان و تنها با تکیه بر تفکرات بسته خود به موفقیت دست یافته اند؟

    مقاله پیشنهادی:   اختیارات نامتعارف(Exotic Option)

    تحقیقات بازار محصول جدید زمانی دشوار خواهد شد که رقیبان شما در یک صنعت محصولی مشابه و چه بسا مناسب تری را تولید می کنند. در گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان قصد داریم تا نکات مختلف مطرح شده پیرامون تحقیقات بازار محصولات جدید را بررسی کنیم.

    روش دلفی

    بازاریابی محصول جدید

    گاهی محصولات جدید با شکست مواجه می شوند زیرا تنها نوعی از خدمات را ارائه می کند که مصرف کننده به آن نیازی ندارد. در تحقیقات بازار محصول جدید سعی می کنیم در مورد توسعه و تولید محصولات جدید پرداخته و ریسک انجام آن را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم. مزیت دیگربرای تحقیقات بازار محصول جدید، پرداختن به جزئیات محصولات در نگاه مشتریان است که به نوبه خود میتوانند به طراحان محصولات کمک کنند.

    ایده محصول جدید در تحقیقات بازار

    صاحبان کسب و کار این نکته را در نظر داشته باشید که مشتریان منبع خوبی برای تولید و توسعه محصولات جدید هستند به همین منظور آن ها باید سطح مشارکت خود را با مصرف کنندگان افزایش دهند و نظرات آن ها را جهت پیش برد اهداف خود به کار گیرند.

    مقاله پیشنهادی:   آشنایی با ساختار سازمانی وظیفه ای
    تحویل محصول و تحقیقات مرتبط با آن

    با بررسی فضای فکری پیرامون یک محصول بهتر می توانیم مفاهیم مربوط به تحقیقات بازار تحویل محصول را بشناسیم و در مورد آن صحبت کنیم. میزان تاثیر یک برند و فضای فکری پیرامون آن دارای اثرات مثبت و منفی بی شماری خواهد بود. اگر یک برند نتواند فضای فکری پیرامون خود را مثبت کند حتی با تولید محصولات جدید با کیفیت نمی تواند در بازار موفق باشد.

    امکان سنجی و طرح توجیهی

    تحقیقات بازار تولید محصول با تکنیک دلفی

    برای جلوگیری از شکست تجاری بسیاری از محصولات و خدمات جدید بهتر است  از روش دلفی استفاده کنید. به کمک روش دلفی می توانید عادات و رفتارهای مصرف کننده را مطالعه کنید این به شما کمک خواهد کرد برای توسعه مناسب محصولات بر روی نیازهای آتی به جای نیازهای فعلی متمرکز شوید در واقع تکنیک دلفی نوعی نگرش جدید به مسئله تحقیقات بازار محصولات جدید را ارائه می‌ کند.

    برای درخواست طرح توجیهی با شماره های 02191091576 ، 09226577505 تماس بگیرید.

    تحقیقات بازار چیست؟

    طرح توجیهی چیست؟

    هزینه تدوین طرح توجیهی با فرمت بانکی و بدون آن چقدر است؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: