داشبورد مدیریتی مناسب کسب و کار من کدام است؟

داشبورد های مدیریتی و برنامه و بودجه سالانه
  • [vc_row][vc_column][vc_column_text]

    داشبورد مدیریتی مناسب کسب و کار

    در نوشته های پیشین ضمن معرفی داشبورد مدیریتی و مقایسه انواع آن به اهمیت داشبوردهای مدیریتی اشاره شد. گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان قصد دارد در این نوشته مناسب ترین داشبورد مدیریتی کسب و کار را براساس  نیاز مخاطب و نیازهای فنی معرفی نمائید، پس برای درک بهتر موضوع با ما همراه شوید.

    داشبورد های مدیریتیداشبوردها را بر اساس نیاز مخاطب خود انتخاب کنید

    مخاطبان کسب و کار شما به اطلاعاتی نیاز دارند که شما برای پاسخ به آن ها باید در تعیین داشبورد مدیریتی کسب و کار خود با توجه به اهداف کسب و کار، روش های تجزیه و تحلیل، هوش تجاری، به آنها توجه کنید.

    برطرف کردن کدام مشکل هدف کسب و کار شما است؟

    کسب و کار شما باید به شناسایی انگیزه و نیازی که موجب ایجاد یک داشبورد می شود و همچنین تعریف دامنه ی یک پروژه بپردازد. به همین منظور مدیران کسب و کارها می بایست با آگاهی از داده های حساس به زمان که در حیطه داشبوردهای عملیاتی است آشنا باشند. همچنین به کمک داشبورهای مدیریتی روند کار و بینش های عمیق تر در تحلیل ها از KPI استفاده کنند و به مناسب ترین داشبوردها عمل نمایند.

    مقاله پیشنهادی:   آشنایی با صندوق های سرمایه گذاری

    انتخاب داشبورد بر اساس نیازهای فنی

    به عنوان صاحب کسب و کار مهمترین جنبه داشبوردهای مدیریتی برای شما چه چیزی است؟ ترجیح می دهید داشبورد مدیریتی شما رابط کاربری ساده ای داشته باشد و یا طیف وسیعی از نمودارها را شامل شود؟ پاسخ پرسش های مطرح شده منفی است زیرا از بعد فنی، داشبوردهای مدیریتی مناسب برای یک کسب و کار باید دیتای مناسبی داشته باشد زیرا این داده ها هستند که موفقیت یا شکست یک داشبورد مدیریتی رقم می زنند.

    دیتای مناسب داشبورد مدیریتی کسب و کار چه نوع دیتایی است؟

    گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان معتقد است که داده های مناسب برای داشبورد مدیریتی کسب و کار شما می بایست به صورت پالایش شده و تمیز باشد زیرا داده غلط، داده ای گمراه کننده است که هیچ کمکی به صاحبان کسب و کار نخواهد کرد.

    داده مناسب برای کسب و کار شما

    الف) بروز رسانی خودکار داده ها

    کسب وکار شما نیازمند بروزرسانی داده است؟ آیا این کار را به صورت دستی و با اتلاف وقت بسیار انجام می دهید؟

    مقاله پیشنهادی:   خبرنامه اقتصادی متیس - 16 شهریور 99

    در دنیای امروز پیرامون ما کسب وکار های متعددی وجود دارند که نیازمند بروزرسانی خودکار داده ها هستند تا از نظر زمان و هزینه صرفه جویی لازم را داشته باشند. بروزرسانی خودکار داده ها در داشبوردهای مدیریتی به شما این امکان را می دهد که از بروز خطاهای احتمالی آینده فاصله بگیرید و تصمیمات دقیق تری را اتخاذ نمائید.پس اگر از داشبورد به عنوان یک ابزار تصمیم گیری برای کسب و کارتان استفاده می کنید، دقت کنید داده های شما به صورت خودکار به روزرسانی شوند.

    ب) ارائه یک تصویر کامل از کسب  و کار شما

    سعی کنید با انتخاب داشبورد مدیریتی مناسب تصویر جامعی از کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

    صفحه نمایش مناسب داشبورد مدیریتی کسب و کار شما

    مدیران کسب و کار باید توجه کنند که هر اندازه داده های آن ها کیفیت بالایی داشته باشد و تمام فاکتورهایی که پیش از این به آن ها اشاره شد را داشته باشند، تا زمانی که داشبورد مدیریتی آن ها نتواند به نحو احسن آن ها را به نمایش بگذارد کارایی نخواهد داشت.

    داشبورد مدیریتیصفحه نمایش مناسب

    الف)سنجه مناسب

    داشبورد مدیریتی یک کسب و کار باید دارای سنجه های قابل اجرای مناسبی داشته باشد. دانستن تفاوت بین سنجه های اجرایی و غیرقابل اجرا، کلید انتخاب یک داشبورد مدیریتی مناسب برای کسب و کار است.

    ب)صفحه نمایش مناسب

    صفحه نمایش داشبوردهای مدیریتی مناسب کسب و کار باید به خوبی سازماندهی شوند تا هدایت کننده ای مناسب باشند. عدم سازماندهی مناسب در صفحه نمایش یکی از رایج ترین اشتباهات نادیده گرفته شده در داشبوردهای مدیریتی شرکت ها می باشد. سعی کنید اطلاعات ناکارامد را که بیشتر جنبه تزئینی دارد از صفحه نمایش حذف کنید و قدرت داشبورد را با سادگی و داده های کارامد بالا ببرید.

    مقاله پیشنهادی:   تحقیق بازار و تحلیل رقابتی به زبان ساده و کاربردی

    ج)سفارشی سازی

    قابلیت سفارشی سازی داشبورد مدیریتی به عنوان راهکار مناسبی جهت جذب کاربران مختلف است. لازمه داشتن یک کسب و کار مدرن، سفارشی سازی داشبورد مدیریتی است.

    دسترسی آسان

    دسترسی آسان به یک کسب و کار و محتوای آن نیازمند داشبورد مدیریتی مناسب با قابلیت سهل الوصول بودن است.

    دسترسی آسان به اطلاعات در داشبورد مدیریتیسخن آخر:

    ما در گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان، یک داشبورد مدیریتی مناسب کسب و کار را که دارای ویژگی های بالا باشد به شما معرفی می کنیم زیرا شما می توانید بهترین داشبورد را داشته باشید و کاربران را به سوی تصمیم گیری مناسب هدایت کنید. عدم وابستگی یک داشبورد مدیریتی مناسب به دسکتاپ به عنوان راهی جهت موفقیت آسان تر است. مدیران کسب و کار به دلیل زمان کاری زیاد به طور دائم نمی توانند داشبورد خود را مدیریت کنند، پس باید داشبورد مدیریتی کسب و کار آن ها به سیستم هشدار دهنده ایمیل و یا پیامک مجهز شده باشد.

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: