ابزار مدرن نظارت بر کسب و کار برای مدیران

داشبورد های مدیریتی و برنامه و بودجه سالانه
  • اهمیت ابزار نظارت بر کسب و کار

    ابزار نظارت بر کسب و کار موضوع جدیدی است که بیش از یک دهه است با گسترش فناوری اطلاعات و رابطه آن با فعالیت کسب و کار پا به عرصه گذاشته است. در واقع شرکت های مختلفی در جهان وجود دارند که مدیران آن ها به کمک ابزارهای مدرن نظارت بر فعالیت کسب و کار توانستند نرخ بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنند.

    ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار

    صاحبان کسب و کار برای تصمیم گیری لحظه ای بر فرآیند کسب و کار نیازمند ابزارهای نظارتی هستند که در این نوشتار گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان برای آشنایی بیشتر مدیران به آن پرداخته است. ابزارهای مدرن نظارتی کسب و کارها فرصتی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد که به وسیله آن رویدادهای کاری، شناسایی تمایلات و الگوهای رفتاری را به خوبی انجام دهند.

    ابزارهای نظارت بر کسب و کار

    داشبورد های مدیریتی پاور بی آی. پاور بی آی، کلیک ویو، تابلو. BI

    ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار چه کاری انجام می دهند؟

    مدیران به وسیله ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار میزان کارایی عملیات کاری را به طور قابل توجهی افزایش می دهند به گونه ای که با تهیه گزارشات روزانه، مشکلات احتمالی کسب و کار را هشدار می دهند. گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان معتقد است که ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار راهی برای افزایش سودآوری، با حذف تهدیدهای شرکت و تقویت فرصت های موجود است.

    مقاله پیشنهادی:   معرفی ارزش خالص دارایی

    چارچوب ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار

    پشتیبانی از تصمیمات: ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار با تفسیر موقعیت های مختلف کسب و کار، تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران را پشتیبانی می کنند.

    داشبورد مدیریتی: تصمیمات موجود در داشبوردهای مدیریتی به کمک ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار عملی می شوند.

    روش مدیران برای نظارت بر فعالیت کسب و کار برچه اساسی است؟

    مدیران برای نظارت بر کسب وکار باید داشبوردهای مدیریتی خود را تعیین کنند همچنین فرآیند صحیح را برای شاخص های کسب و کار در نظر بگیرند. مدیران نباید نسبت به هشدارها و نحوه عکس العمل خود نسبت به هشدارها بی تفاوت باشند.

    پس از آنکه مدیران فرآیندها را به خوبی شناسایی کردند باید از ابزارهای نظارت بر کسب و کار برای پیکربندی فرآیند کسب و کارها استفاده کنند زیرا نظارت به عنوان یکی از مهمترین روش های بهره گیری از ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار است.

    مقاله پیشنهادی:   دارایی پایه در قرارداد اختیار معامله
    ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار به مدیران چه کمکی می کند؟

    آن ها به کمک این ابزارها به خوبی می توانند رویدادهای آتی را پیش بینی کنند. با سپری شدن زمان، مدیران اطمینان حاصل می کنند که آیا ابزار انتخاب شده شروع به ” یادگیری ” از فرآیند کسب و کار کرده است و آیا براساس رویدادهای پیش آمده خود را وفق داده است یا خیر.

    ابزارهای مدرن مدیریت کسب و کار به مدیران کمک خواهند کرد که اطلاعات(افزایش ارزش محصول، کاهش هزینه ها و غیره) را دریافت کنند و آن ها نیز اطلاعات به دست آمده را به مفاهیم قابل درک در کسب و کار تبدیل کنند.

    نظارت بر کسب و کار از طریق داشبورد مدیریتی

    ابزارهای مدرن مدیریت کسب و کار
    پروسس میکر

    یکی از ابزارهای مدرن نظارت کسب و کارها پروسس میکر است. پروسس میکر نرم افزاری با قابلیت اجاره چندگانه است که می توانند به طور همزمان به مشتریان متعدد سرویس دهی امن ارائه کند. پروسس میکر به مثابه یک آپارتمان است که در این آپارتمان واحدهای مختلفی به افراد مختلف اجاره داده شده است و در برخی ازموارد حق استفاده اشتراکی مثلا در پارکینگ یا فضای راهرو فراهم شده است.

    ابزار Kiss Flow:

    Kiss Flow ابزاری ساده با قابلیت کشیدن و رها کردن توابع در محیط نرم افزاری خود است. این ویژگی ها موجب تمایز این ابزار با پروسس میکر شده است. عمدتا مدیران کسب و کارهایی که تعداد کارکنان آن ها حداقل 5 و حداکثر 20 نفر باشد تمایل زیادی به استفاده از ابزار Kiss Flow دارند.

    مقاله پیشنهادی:   انواع تابلوهای بورس و فرابورس؛ رنگ تابلوهای بورس
    ابزار Bizagi (بیزاجی):

    بیزاجی از کاملترین نرم افزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار می باشد. مناسبترین نرم افزار برای کسب و کارهای بزرگ در زمینه تلفیق داده ها، به کار گیری دانش و فرآیندهای پیشنهادی است. بیزاجی با وجود ویژگی کدهای کم و ساختار سریع، مدیران کسب و کارها را به سمت فعالیت های رقابتی سوق می دهد.

    قدرت ابزار نظارت بر فعالیت‌های کسب‌ و کار (BAM)

    مدیران به کمک ابزارهای مدرن کنترل کسب و کار به خوبی می توانند فرآیندها را به صورت لحظه ای کنترل کنند. این ابزار چگونگی اجرای فرآیندهای کسب  وکار را پیگیری می کند و با تولید گزارشاتی مبنی بر میزان موفقیت فرآیندها موجب کنترل فعالیت های پیش رو میشود.

    مدیران با داشبورد شخصی که در  ICAN BPMS در اختیارشان قرار می‌گیرد، براحتی می‎‌توانند گزارشات را طراحی، KPI‌ها را تعریف کرده و هشدار/ هشدارها را تنظیم کنند تا بتوانند تهدیدها یا فرصت‌های آینده را به صورت فعال ارزیابی کنند.

     سخن آخر

    گروه مشاوران خبره کسب و کار ایرانیان همیشه به مدیران شرکت ها پیشنهاد می کند که فراگیری ابزارهای مدرن نظارت بر کسب و کار موجب می شود که آن ها به خوبی بتوانند:

    • خطاها را شناسایی کنند
    • نحوه اجرای فرآیند ها را پیگیری کنند
    • سود دهی کسب و کار را افزایش دهند

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ایمان احمدزاده

    کارشناس ارشد علوم اقتصادی

    مطالب زیر را حتما بخوانید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه: